^

Gruzija

Chertvisi tvirtovė

Gruzija balandžio mėnesį. 7 dienų pažintinė kelionė po Gruziją. Vyno degustacija Bugeuli vyno gamykloje.

Imereti, Šida Kartli, Mccheta-Mtianeti, Samche-Džavacheti, Rača-Lečchumi. Kutaisis, Goris, Tbilisis, Achalciche. Gruzijos istorijos, architektūros ir gamtos paminklai. Geriausi Gruzijos vynai. Autentiškas gruziniškas maistas.

Kelionės privalumai. Nedidelė grupė (5-7 žmonės). Mikroautobusas visą kelionės laiką. Įtraukti nestandartiniai turistiniai objektai ir retai lankomos vietos. Autentiškas maistas ir vynas. Nuoširdus ir neformalus bendravimas su vietiniais gyventojais

Siūloma kelionės programa:

1 diena. Skrydis Vilnius - Kutaisi. (06:05-10:35). Aerouoste mus pasitinka mikroautobuso vairuotojas, kuris vežios mus iki kelionės pabaigos. Įsikuriame Gelati kaimo sodyboje (8 km nuo Kutaisio, 31 km nuo aerouosto).
Po vėlyvų pusryčių (pakeliui užsukame į Mocameta vienuolyną) pro Kutaisį važiuojame į Sataplia draustinį. Draustinyje išliko unikalios suakmenėjusios dinozaurų pėdos, reliktiniai Kolchidos buksmedžio miškai, yra įspūdinga apžvalgos aikštelė, nuo kurios, sakoma, kartais matosi net Juodoji jūra.
Iš Sataplia grįžtame į Kutaisį, užvažiuojame ant kalno pažiūrėti Bagrati katedros. Katedra įtraukta į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą. Nuo kalno atsiveria viso Kutaisio ir apylinkių panorama.
Vėliau pasivaikštome po Kutaisį. Jaukus ir sutvarkytas miesto centras, Imeretijos karalių rūmų likučiai, keliolika jaukių kavinių, vaizdinga Rioni upės pakrantė, turgus. Vakare grįžtame į Gelati. Prieš vakarienę einame pažiūrėti prie pat esančio į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą įtraukto Gelati vienuolyno.

Mocameta vienuolynas Sataplia Bagrati katedra Gelati vienuolynas
Mocameta vienuolynas Sataplia. Apžvalgos aikštelė Bagrati katedra Gelati vienuolynas

2 diena. Po pusryčių išvažiuojame į Tbilisį. Pravažiuojame Zestafoni miestą, už jo užvažiuojame į nedidelį IX amžiaus Ubisi vienuolyną, su unikaliomis XIV amžiaus freskomis. Važiuodami toliau, tuneliu kertame Lichi kalnagūbrį ir patenkame į Centrinę Gruziją. Pakeliui į Chašuri užlipame į nemažą XI amžiaus Surami tvirtovę. Pravažiavę Chašuri, trumpam užsukame į senovinį Urbnisi vienuolyną, kiek vėliau pravažiuojame Gori miestą, kuriame yra Stalino muziejus (jei kam įdomu, galima aplankyti). Vėliau aplankome Mccheta - senąją Gruzijos-Iberijos sostinę. Didžiausia miesto įžymybė - senovinė ir dabar pagrindinė Gruzijos Sveticchoveli katedra. Nuo Mccheta netoli ir Tbilisis, kur apsistojame nedideliame viešbutyje miesto centre. Vakare pasivaikštome po Tbilisio senamiestį.

Freska Ubisi vienuolyne Surami tvirtovė Urbnisi vienuolynas Mccheta

3 diena. Diena skirta Tbilisio apžiūrai. Mieste daugybė įžymybių: sutvarkytas senamiestis su daugeliu senovinių pastatų, cerkvių, jaukių kavinių; Narikala tvirtovė, didžiausia Gruzijoje Sameba katedra, Metechi uola, Avlabari rajonas ir dar labai daug kitų įdomių vietų. Vakare galima išsimaudyti garsiosiose Tbilisio sieros pirtyse.

Tbilisio senamiestis Tbilisio senamiestis Tbilisio centras Tbilisio sieros pirtys

4 diena. Po pusryčių išvažiuojame į Pietų Gruzijos regioną Samche-Džavacheti, pakeliui aplankome seniausią išlikusią Gruzijos miestą-tvirtovę - Uplisciche. Chašuri mieste pasukame į Boržomi tarpeklį, užvažiuojame į Boržomi miestą. Apžiūrėję miestą, tęsiame kelionę į Achalciche miestą. Pakeliui užsukame į nediduką nuostabų Mcvane vienuolyną, užlipame į Ackuri tvirtovę. Achalciche mieste aplankome neseniai restauruotą, labai didelę Rabati tvirtovę, iš jos važiuojame į Adigeni miestelį, kuriame nakvojame privačiame name.

Uplisciche Kolchidos lygumos Ackuri tvirtovė Achalciche.Rabati tvirtovė
Uplisciche Bordžomi parkas Ackuri tvirtovė Achalciche. Rabati tvirtovė

5 diena. Po pusryčių važiuojame į netoliese esantį Zarzma vienuolyną - vieną iš seniausių ir originaliausių Gruzijos vienuolynų. Apžiūrėję vienuolyną, pro Achalciche miestą, važiuojame į Vardziją, senovinį miestą olose, vieną iš didžiausių šalies įžymybių. Gerą valandą palandžioję po Vardzijos olas, pasukame atgal. Pakeliui užkopiame į gerai išlikusią Chertvisi tvirtovę, iš Achalciche pasukame į kalnuose pasislėpusį labai įdomų Saparo vienuolyną. Iš vienuolyno atsiveria puikus vaizdas į apačioje tekančios Kuros tarpeklį ir Mažąjį Kaukazą tolumoje. Pasigėrėję vienuolynu grįžtame į Adigeni. Nakvynė Adigeni.

Zarzma vienuolynas Miestas olose Vardzia Chertvisi tvirtovė Saparo vienuolynas

6 diena. Po ankstyvų pusryčių vėl grįžtame į Vakarų Gruziją, į Rača kalnų regioną. Pravažiuojame Achalciche, Boržomi, vėl tuneliu kertame Lichi kalnagūbrį, pravažiuojame Zestafoni, už jo sukame į Račą. Neužilgo pravažiuojame jaukų Tkibuli miestelį, stačiu serpantinu pakylame į Narikalą perėją nuo kurios atsiveria įspūdingi kalnų vaizdai. Kiek pavažiavę galime išsimaudyti nuostabaus grožio Šaori kalnų ežere.
Dar kiek pavažiavus - į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą įtraukta, XI amžiaus pradžioje pastatyta Nikorocminda katedra, garsi savo įspūdingomis XVI amžiaus, neblogai išsilaikusiomis, freskomis ir unikalia architektūra.
Apsilankę katedroje serpantinais nusileidžiame į Rioni upės slėnį, Ambrolauri miestą. Įsikuriame labai svetingų šeimininkų name.
Įsikūrę važiuojame į Bugeuli vyno gamyklą. Degustuojame įvairių rūšių vyną (garsiuosius Chvančcharą, Tviši ir kt.), apžiūrime ypatingos Aleksandrouli rūšies vynuogių vynuogynus.
Po degustacijos (likus laiko galima aplankyti Bugeuli cerkvę Barakoni cerkvę, pažiūrėti į ant kalno stūksančią Mindaciche pilį, pamatyti Rioni upės kanjoną su senovinių įtvirtinimų likučiais) grįžtame Ambrolauri, kur mūsų jau laukia gausi gruziniška vakarienė ir garsusis, namų gamybos, Chvančkara vynas.

Nikorcminda soboro freskos Šaori ežeras Ambrolauri. Paminklas Chvančkara vynui Mindaciche pilis
Nikorcminda soboro freskos Šaori ežeras Ambrolauri. Paminklas Chvančkara Mindaciche pilis

7 diena. Po pusryčių važiuojame į Cageri miestą, esantį kitame Gruzijos kalnų regione - Lečchumi. Pakeliui pravažiuojame įspūdingus Rioni ir Ladžnauri upių kanjonus, serpantinais kylame į Orbeli perėją, užlipame į šalia kelio stūksančius Orbeli pilies griuvėsius. Nuo perėjos atsiveria nuostabūs vaizdai į Cchenisckali upės slėnį, matosi įėjimą į tarpeklį, vedantį į Žemutinę Svanetiją, saugoję svanų gynybiniai bokštai (Muri pilis). Nuo perėjos nusileidžiame į Cchenisckali upės slėnį, į Cageri.
Iš Cageri važiuojame žiūrėti ilgiausios (bendras olos tunelių ilgis - apie 22 km) Gruzijoje Prometėjo (Kumistavi) olos, Imeretijos gamtos paminklo. Oloje didelė drėgmė, joje teka keletas požeminių upių, yra požeminių ežerėlių su unikalia fauna. Salėse - įspūdingi stalaktitai ir stalagmitai, jos įspūdingai apšviestos, tyliai groja gerai parinkta muzika. Oloje gyvena keleto rūšių šikšnosparniai. Juos galima pamatyti ekskursijos metu, nors šikšnosparniai stengiasi laikytis aukščiau, toliau nuo žmonių. Maršruto ilgis oloje - 1,5 km.
Aplankę Prometėjo olą, pravažiuojame Ckaltubo kurortą, kadaise vieną žymiausių Sovietų Sąjungos kurortų. Mieste yra keliolika įdomios stalininės architektūros sanatorijų ir kitų statinių, gražus, nors kiek apleistas parkas. Ckaltubo ilsėjosi žymūs žmonės: Egipto prezidentas Gamal Abdel Nasser (1968), Stalinas - (1931 ir 1951). Jam specialiai pastatė maudymosi kambarį Nr.6, vadinamą "Stalino kambariu", didžiausią ir komfortiškiausią.
Vėliau pro Kutaisį (galima aplankyti turgų, nusipirkti suvenyrų, prieskonių etc.) važiuojame į Gelati. Nakvynė Gelati, iškilminga išleistuvių vakarienė.

Ladžnauri kanjonas Nuo Orbeli perėjos Prometėjo oloje Prometėjo oloje

8 diena. Po pusryčių važiuojame į aerouostą (apie 31 km). Skrydis Kutaisi-Vilnius (11:10-13:55)

Kelionių datos ir kainos:
2017/04/23-2017/04/30 390 EUR
2017/04/30-2017/05/07 390 EUR

Į kelionės kainą įskaičiuota: visi vietiniai pervažiavimai; visos kelionės grafike paminėtos nakvynės; 3 pusryčiai ir 2 vakarienės Gelati, 2 pusryčiai ir 2 vakarienės Adigeni, vakarienė ir pusryčiai Ambrolauri, gidas iš Lietuvos.

Į kelionės kainą neįskaičiuota: tarptautiniai skrydžiai: Vilnius-Kutaisis, Kutaisis-Vilnius; papildomi asmeninio bagažo mokesčiai; aukščiau nepaminėti pusryčiai, pietūs ir vakarienės; sveikatos draudimas; suvenyrai; alkoholiniai gėrimai; arbatpinigiai, ekskursijų į mokamus objektus mokesčiai.

Dėl kelionės kreiptis: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. arba tel. +370 679 10399