^

Chertvisi tvirtovė

7-ių dienų pažintinė kelionė po Gruziją ir Armėniją

Siūloma kelionės programa:

1 diena. Skrydis Vilnius - Kutaisi. (06:55-11:25). Papusryčiavus Kutaisyje, važiuojame į Sataplia rezervatą. Draustinyje išliko unikalios suakmenėjusios dinozaurų pėdos, reliktiniai Kolchidos buksmedžio miškai, yra įspūdinga apžvalgos aikštelė, nuo kurios, sakoma, kartais matosi net Juodoji jūra.
Vėliau važiuojame senosios Gruzijos sostinės Mcchetos link. Pravažiuojame Zestafoni miestą, kiek vėliau aplankome nedidelį, IX amžiuje įkurtą, Ubisi vienuolyną. Vienuolyno cerkvės vidų XIV amžiuje ištapė garsus tų laikų dailininkas Damiane. Ubisi freskos - unikalios, tam laikotarpiui naujo tapybos stiliaus, realistiškesnės, žmoniškesnės. Tokių freskų Gruzijoje išliko labai nedaug, jos sąlyginai gerai išsilaikė, drėgmė jų nesugadino. Į rytus nuo cerkvės, yra 1141 metais pastatytas keturių aukštų akmeninis gynybinis bokštas, kurio dabar išliko tik trys aukštai.
Važiuodami toliau, tuneliu kertame Lichi kalnagūbrį ir patenkame į Šida Kartli (Vidinė Gruzija) regioną. Pakeliui į Chašuri pravažiuojame XI-XIII amžiuose pastatytą, didelę ir įspūdingą, apipintą legendomis, Surami tvirtovę.
Pravažiavę Chašuri, autostrada pasiekiame Gori, iš jo pasukame vieno iš seniausių Gruzijos miestų Uplisciche link.
Manoma, kad Uplisciche miestas įsikūrė XI-X amžiuje prieš mūsų erą. Miestas stovi Mtkvari upės pakrantėje, senovėje pro jį ėjo svarbus prekybinis kelias. Atsiradus Iberijos valstybei, miestas buvo jos svarbiausias kulto centras. Pagrindinė buvo Saulės šventykla, stovėjusi aukščiausioje miesto vietoje, aplink ją buvo daug kitų šventyklų. Uplisciche labai priešinosi 337 metais Iberijoje įvestai krikščionybei, net kilo karas su Iberijos karaliumi, kurio metu miestas stipriai nukentėjo, Saulės šventykla buvo sugriauta. Dalis šventyklų buvo perstatytos į cerkves.
Miesto teritorija gana didelė, gerai sutvarkyta, joje galima pamatyti kulto, ūkinių, administracinių, gyvenamųjų ir kt. pastatų likučius.
Apžiūrėję Uplisciche važiuojame į Mccheta - senąją Gruzijos-Iberijos sostinę. Didžiausia miesto įžymybė - 1010 metais pastatyta Sveticchoveli katedra. Be jos mieste galima aplankyti XI amžiuje pastatytą Samtavro vienuolyną; vieną seniausių Mccheta cerkvių, nedidelę, graikiško stiliaus Antiokia cerkvę; pamatyti senovinius miesto vartus. Nakvynė Mcchetoje.

Sataplia. Apžvalgos aikštelė Freska Ubisi vienuolyne Uplisciche senovinis miestas Mccheta

2 diena. Po pusryčių važiuojame į aukštai ant kalno virš Mccheta miesto ir Aragvi ir Kuros santakos stovintį Džvari vienuolyną įtrauktą į UNESCO Pasaulinio paveldo sąrašą. Vienuolyne dabar išliko pagrindinė cerkvė (pastatyta 590-604 metais), labai apgriuvusi nedidelė cerkvė (pastatyta VI amžiaus antrojoje pusėje) ir apgriuvę bokštai. Iš vienuolyno atsiveria nuostabi kalno papėdėje stovinčio Mccheta miesto panorama, įspūdingi Aragvi ir Kuros santakos ir apylinkių vaizdai.
Vėliau pro Tbilisį važiuojame Gruzijos-Armėnijos sienos link. Kirtę sieną, važiuojame prie didžiausio Armėnijos Sevano ežero. Pasigrožeję ežeru, apsilankome Diližano vienuolyne. Vakarop atvykstame į Armėnijos sostinę Jerevaną, kur ir nakvojame.

Panorama nuo Džvari vienuolyno Gruzijos-Armėnijos siena Sevano ežeras Jerevanas

3 diena. Papusryčiavę važiuojame į Chor Virap vienuolyną. Apsilankę vienuolyne grįžtame į Jerevaną. Antrąją dienos pusę skiriame Jerevano apžiūrai. Nakvynė Jerevane.

Geghard vienuolynas Geghard vienuolynas Garni antikos miestas Garni antikos miestas

4 diena. Po pusryčių važiuojame į Garni antikos miestelį, vėliau apsilankome įspūdingame, tarp uolų įsikūrusiame Geghard vienuolyne. Grįžę į Jerevaną eskalatoriumi pakilsime į kalną nuo kurio atsiveria viso Jerevano panorama. Nakvynė Jerevane.

Chor Virap vienuolynas< Chor Virap vienuolynas< Jerevanas Jerevanas
Chor Virap vienuolynas Chor Virap vienuolynas< Jerevanas Jerevanas

5 diena. Papusryčiavę važiuojame į Gruzijos Samche-Džavacheti regioną. vaizdingu Kuros tarpekliu važiuojame Vardzijos link. Pakeliui užlipame į Paravani ir Kuros santakoje stovinčią, įspūdingą Chertvisi tvirtovę. Tvirtovė pastatyta senovinių prekybos kelių sankryžoje ne vėliau kaip XII amžiuje.
Pakeliui į Vardziją apžiūrime senovinio karavansarajaus (užeigos namai) griuvėsius, pasigėrime aukštai ant kalno stovinčiais Tmogvi tvirtovės griuvėsiais. Nakvynė Vardzijoje.

Chertvisi tvirtovė Tmogvi tvirtovė Miestas olose Vardzia Miestas olose Vardzia

6 diena. Po pusryčių apsilankome Vardzijoje. Vardzija - senovinis (įkurtas XII amžiuje), didžiulis miestas olose iškirstose smiltainio masyve - viena iš didžiausių Gruzijos turistinių įžymybių. Apžiūrėję miestą važiuojame į Bordžomi link, apsilankome Stonehenge bendraamžio Saro megalito tvirtovės griuvėsiuose.
Vėliau Achalciche mieste aplankome neseniai restauruotą, labai didelę Rabati tvirtovę, pagrindinę miesto įžymybę. Tvirtovės teritorijoje yra muziejus, XVIII amžiaus Achmedije mečetė, citadelė, keletas viešbučių, suvenyrų parduotuvių ir kavinių. Tvirtovėje kartais vyksta koncertai. Nakvynė Bordžomi.

Saro. Megalito statiniai ir cerkvė Saparo vienuolynas Achalciche. Rabati tvirtovė Bordžomi

7 diena. Po pusryčių važiuojame Kutaisio link. Ties Gomi gyvenviete pasukame Čiatura link, ir labai vaizdingu kalnų keliu kertame Lichi kalnagūbrį. Pravažiuojame Sačchere miestelį, gana įdomų šachtininkų miestą Čiaturą, užsukame pažiūrėti Kacchis Sveti - vieną iš Imeretijos įžymybių.
Kacchis Sveti - ant apie 40 m aukščio kalkakmenio "piršto" stovinti nedidelė cerkvė. Apylinkės labai vaizdingos, matosi tvirtovės griuvėsiai, tolumoje, skardžiuose karstinės olos. Vėliau važiuojame į Kutaisį. Vakaras Kutaisyje. Nakvynė Kutaisyje.

Mghvimevi vienuolynas Čiatura Kacchis Sveti Kutaisis. Okros Čardachi rūmai

8 diena. Po pusryčių važiuojame į aerouostą. Skrydis Kutaisi-Vilnius (12:00-14:40).

Kelionių datos ir kainos:
2019/04/07-2019/04/14    370 €

Į kelionės kainą įskaičiuota: visi vietiniai pervažiavimai; visos kelionės grafike paminėtos nakvynės su pusryčiais, gidas iš Lietuvos.

Į kelionės kainą neįskaičiuota: Vilnius-Kutaisis, Kutaisis-Vilnius ; papildomi skrydžio asmeninio bagažo mokesčiai; sveikatos draudimas; suvenyrai; alkoholiniai gėrimai; arbatpinigiai, ekskursijų į mokamus objektus mokesčiai.

Dėl kelionės kreiptis: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. arba tel. +370 644 25904, +370 679 10399