Sakartvelas (Gruzija). Kalnai ir jūra. 8 dienų kelionė po Gruziją

Istoriniai, architektūros ir gamtos paminklai, natūralus vynas ir maistas. Kalnai. Juodoji jūra. Tradiciniai gruzinų valgiai. Svanetija, Megrelija, Gurija, Adžarija, Imeretija, Rača, Lečchumis. Kutaisis, Mestija, Zugdidis, Potis, Batumis, Zestafonis, Čiatura

Kelionės maršrutas

1 diena. Skrydis Vilnius - Kutaisi. (06:15-10:45). Iš aerouosto pasukame Svanetijos link. Pravažiuojame Samtredia, Abaša miestus, prie Chobi miesto aplankome vieną seniausių (XIII-XIV amžiaus) Megrelijoje Chobi (Nodžichevi) vienuolyną. Vienuolyno kompleksą sudaro keletas pastatų stovinčių gana nemažoje teritorijoje (apie 150x300 m) tarp vejų, palmių ir medžių. Visa teritorija aptverta akmenine tvora su vartais. Pagrindinis vienuolyno pastatas - XIII amžiaus pabaigoje pastatyta Šv.Marijos cerkvė. Ant pietinės cerkvės sienos yra išlikusios XIII amžiaus freskos, visos kitos nutapytos XVI ir XVII amžiuose. Bokštas su vartais ir vienuolyno tvora pastatyti vėliau - apytiksliai XVI amžiuje. Šalia cerkvės yra užpernai atstatyti XVII amžiaus kunigaikščių Dadiani rūmai.

Chobi vienuolynas

Tęsdami kelionę pravažiuojame Zugdidi miestą ir neužilgo pasiekiame Aukštutinę Svanetiją. Nuo kelio matosi nuostabus ežeras, atsiradęs užtvenkus Inguri upę.

Inguri upės patvanka

Toliau įspūdingas kelias tarp kalnų vingiuoja siauru Inguri upės tarpekliu.

Kelias į Mestia

Vakare pasiekiame Svanetijos sostinę Mestiją, kur įsikuriame svečių namuose. Vakaras skirtas Mestijos apžiūrai.

Mestia miestelis

2 diena. Po pusryčių važiuojame į Hacvali slidinėjimo kurortą, keltuvu pasikeliame ant kalno nuo kurio atsiveria įspūdingi kalnų vaizdai.

Ušba viršūnė

Vėliau išvažiuojame Batumio link, vėl pravažiuojame Zugdidi miestą, kuriame aplankome Megrelijos kunigaikščių Dadiani rūmus. Dabartiniai neogotikinio stiliaus rūmai pastatyti 1873-78 metais. Projektuodamas rūmus architektas Edwig Jacob Rice nužiūrėjo Voroncovų rūmus Alupkoje.

Zugdidi. Dadiani rūmai

Iš Zugdidi pro Potį pasiekiame Batumį. Vakaras skirtas Batumio apžiūrai. Nakvynė Batumyje.

Batumi

3 diena. Ryte važiuojame pažiūrėti prie pat Turkijos sienos esančio Sarpi krioklio.
Grįždami į Batumį užsukame į Gonio tvirtovę.
Gonio tvirtovė pastatyta romėnų I amžiaus 70-aisiais metais, vadinosi Apsaros arba Apsaruntos. Istoriniuose šaltiniuose tvirtovė pirmą kartą minima I amžiuje Pilinijaus Vyresniojo "Istorijoje". Vėliau, II amžiuje, ją mini Flavijus Appianas "Mitridato karuose". II amžiuje Apsaros buvo gerai įtvirtintas romėnų miestas Kolchidoje, garsus savo hipodromu ir teatru. Vėliau miestą valdė Bizantija. Tikima, kad tvirtovėje palaidotas Šv.Matas, vienas iš dvylikos apaštalų.

Gonio tvirtovė

Keletą valandų pasivaikščioję po Batumį važiuojame į vieną gražiausių pasaulyje Batumio botanikos sodą. Botanikos sodas yra labai didelis - nuo pietinio jo pakraščio iki šiaurinio daugiau kaip 2,5 km, jame auga daugybė egzotinių ir retų augalų beveik iš viso pasaulio. Sodas padalintas į 20 sektorių - Apatinis parkas, Viršutinis parkas, Pajūrio parkas, Rožių sodas, bambukų giraitė, gėlynas, Pietų Amerikos, Citrusinių augalų, retų augalų, Naujosios Zelandijos, Australijos, Užkaukazės subtropinių augalų, Viduržemio jūros, Himalajų, Meksikos, Rytų Azijos, Šiaurės Amerikos ir dar du nereikšmingi sektoriai.

Batumio botanikos sodas

Nakvojame garsiame magnetinio smėlio paplūdimiais Ureki kurorte. Nakvynė svečių namuose-viešbutyje.

Ureki paplūdimys

4 diena. Po pusryčių važiuojame Kutaisio link. Pravažiavę vieną iš pagrindinių Gruzijos uostų Poti ir Senaki miestą, pasukame (nuo kelio matosi nuo IV amžiaus ant kalno stovinti Šchepi tvirtovė) apžiūrėti vieno seniausių Kolchidos istorinių paminklų - miesto-tvirtovės Nokalakevi (Archaeopolis). Miestas-tvirtovė pastatytas III-VII amžiuje, Kolchidą valdant Bizantijos imperijai, gali būti, buvo ir Kolchidos sostine. Buvusio miesto teritorijoje yra Egrisi karalių IV amžiaus pilies ir V amžiaus bazilikos griuvėsiai. Ten pat yra VI amžiaus Karalių rūmų, Koškiani vartų, 2 pirčių ir kitų pastatų liekanos. Didžiausią įspūdį palieka tvirtovės sienos ir slaptas tunelis vedantis prie Techuri upės.

Nokalakevi tvirtovė

Aplankę tvirtovę važiuojame pažiūrėti labai vaizdingo Abaša upės Gačedili kanjono.

Gačedili kanjonas

Apžiūrėję (gal ir išsimaudę) kanjoną važiuojame į nuostabų ir jaukų VII-X amžiaus Čkondidi vienuolyną Martvili mieste. Kadaise čia buvo Čkondidi pagonybės religinis centras. Ant kalvos augo didžiulis ąžuolas (Čkoni). Jis buvo laikomas derlingumo, vaisingumo ir giminės stiprybės globėju, jį garbino vietiniai gyventojai, žyniai jam netgi aukodavo vaikus. Ąžuolo vietoje VII amžiuje pastatyta, X amžiuje atstatyta, Šv.Andriaus cerkvė. Cerkvės viduje išlikusios XIV, XVI ir XVII amžiaus freskos. Netoliese yra nedidelė X amžiaus Čikvani cerkvė, didelis bokštas pastatytas XI amžiuje ir vėlesnių laikų statybos varpinė.

Martvili vienuolynas

Aplankę vienuolyną važiuojame į Sataplia draustinį. Draustinyje išliko unikalios suakmenėjusios dinozaurų pėdos, reliktiniai Kolchidos buksmedžio miškai, yra įspūdinga apžvalgos aikštelė, nuo kurios, sakoma, kartais matosi net Juodoji jūra.

Sataplia

Aplankę draustinų važiuojame į Kutaisį, užvažiuojame ant kalno pažiūrėti 1003 metais pastatytos, 2012 metais atstatytos, didžiulės Bagrati katedros. Katedra įtraukta į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą. Nuo kalno atsiveria puiki viso Kutaisio ir apylinkių panorama.

Bagrati katedra

Nakvynė svečių namuose Kutaisyje.

5 diena. Po pusryčių išvažiuojame į Gruzijos vyno ir kalnų regioną Rača.

Pakeliui užsukame į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą įtrauktą, XII amžiaus Gelati vienuolyną, senovėje vieną iš svarbiausių Gruzijos kultūrinių ir religinių centrų. Pagrindinis vienuolyno pastatas - Dievo Motinos Gimimo cerkvė pabaigta statyti 1130 metais. Cerkvės vidus ištapytas XII-XVI amžių freskomis. Netoliese stovi mažesnės Šv.Nikolozi ir Šv.Giorgi cerkvės pastatytos apie 1200 metus. Be jų, vienuolyne yra varpinė, valgyklos pastatas, atkasto vyno rūsio liekanos ir dar keletas pastatų. Ne mažiau įdomūs - vartai. Po jais, pagal paskutinį jo norą, palaidotas karalius Davidas Statytojas.

Gelati vienuolynas

Pravažiavę jaukų Tkibuli miestelį, stačiu serpantinu pakylame į Nakerala perėją (1217 m) nuo kurios atsiveria įspūdingi kalnų vaizdai. Kiek pavažiavus - nuostabaus grožio Šaori kalnų ežeras, nuo jo, esant geram orui, tolumoje matosi snieguotos Didžiojo Kaukazo viršūnės.

Šaori ežeras

Dar kiek pavažiavus - į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą įtraukta, 1010-14 metais pastatyta Nikorocminda katedra. Cerkvė garsi savo unikalia architektūra, jos išorė gausiai išpuošta raižiniais, visas vidus ištapytas XVI amžiaus įspūdingomis freskomis.

Nikorcminda soboro freskos

Esant geram orui galima aplankyti netoliese esančias: Sakinule karstinę olą (pėsčiomis ~1+1 km)

Sakinule ola

ir iš po žemių ištekančios Šareula upės ištakas (pėsčiomis ~1+1,5 km).

Šareula upės ištakos

Apžiūrėję cerkvę serpantinais nusileidžiame į Rioni upės slėnį, Ambrolauri miestą.
Vėliau pravažiuojame Rioni upės kanjoną su senovinių įtvirtinimų likučiais, aplankome Barakoni cerkvę, pažiūrime į ant kalno stūksančią Mindaciche pilį.
Nakvynė Abrolauri kaimo turizmo sodyboje.

6 diena. Po pusryčių važiuojame į Cageri miestą, esantį kitame Gruzijos kalnų regione - Lečchumi. Pakeliui pravažiuojame įspūdingus Rioni ir Ladžnauri upių kanjonus, serpantinais kylame į Orbeli perėją, užlipame į šalia kelio stūksančius Orbeli pilies griuvėsius. Nuo perėjos atsiveria nuostabūs vaizdai į Cchenisckali upės slėnį, matosi įėjimą į tarpeklį, vedantį į Žemutinę Svanetiją, saugoję svanų gynybiniai bokštai (Muri pilis). Nuo perėjos nusileidžiame į Cchenisckali upės slėnį, į Cageri.

Nuo Orbeli perėjos

Iš Cageri vaizdingu keliu, einančiu Cchenisckali upės slėniu (pakeliui stojame pažiūrėti įspūdingo krioklio; iki jo 800 m gruntiniu keliu) ,

Krioklys Cchenisckali tarpeklyje

važiuojame pažiūrėti ilgiausios (bendras olos tunelių ilgis - apie 22 km) Gruzijoje Prometėjo (Kumistavi) olos, Imeretijos gamtos paminklo. Oloje didelė drėgmė, joje teka keletas požeminių upių, yra požeminių ežerėlių su unikalia fauna. Salėse - įspūdingi stalaktitai ir stalagmitai, jos įspūdingai apšviestos, tyliai groja gerai parinkta muzika. Oloje gyvena keleto rūšių šikšnosparniai. Maršruto ilgis oloje - 1,5 km.

Prometėjo oloje

Iš Sataplia pro Kutaisį važiuojame į netoliese esantį, XI amžiuje įkurtą, nedidelį, bet labai jaukų Mocameta vienuolyną. Iš vienuolyno atsiveria nuostabūs gilaus Ckalcitela upės kanjono vaizdai.
Iš Mocameta grįžtame į Kutaisį. Jaukus ir sutvarkytas miesto centras, Imeretijos karalių rūmų pastatytų XVII amžiuje, išlikęs vienas pastatas, jo kieme didžiulis, labai senas platanas. Šalia parkas, buvęs Imeretijos karaliaus Aleksandro (1639-1660) rūmų sodas.
Miesto centre keliolika jaukių kavinių, vaizdinga Rioni upės pakrantė, galima apsilankyti turguje. Esant norui, galima apžiūrėti įdomios architektūros Chareba cerkvę, buvusią katalikų bažnyčią, pastatytą XIX amžiaus pabaigoje; buvusį žydų kvartalą, kuriame vienoje gatvėje stovi net trys sinagogos.
Nakvynė svečių namuose Kutaisyje.

7 diena. Po pusryčių aplankome netoli Kutaisio esančius Geguti Gruzijos karalių rūmų griuvėsius. Geguti rūmai pirmą kartą minimi VIII amžiuje, iš tų laikų išlikęs vienas kambarys. Rūmai buvo išplėsti XI-XII amžiuje, tuo metu juose kurį laiką rezidavo karalienė Tamara. XIII-XIV amžiuose, prie rūmų vakarinės pusės buvo pristatyti kai kurie nauji pastatai ir cerkvė.

Geguti rūmų griuvėsiai

Vėliau važiuojame į kalnakasių miestą Čiatura. Pakeliui aplankome Kacchis Sveti - vieną iš Imeretijos įžymybių. Kacchis Sveti - ant apie 40 m aukščio kalkakmenio "piršto" stovinti nedidelė cerkvė. Apylinkės labai vaizdingos, matosi tvirtovės griuvėsiai, tolumoje, skardžiuose karstinės olos.

Kacchis Sveti

Vėliau važiuojame į Čiatura miesto pakraštyje stovinčio Mghvimevi vienuolyno apžiūrai. Į vienuolyną patenkama ilgu, iškirstu uoloje, arkos formos, tamsiu tuneliu. Juo pasiekiame didelę olą, kurioje yra pagrindinė vienuolyno cerkvė. Tai vienintelė Gruzijoje cerkvė esanti natūralioje oloje - ji nėra žmonių iškirsta uoloje. Cerkvė įrengta netaisyklingų formų oloje, jos dalį užima stalagmitas. Šalia, išorinėje galerijoje, yra mažytė, VI amžiaus, Šv.Ekaterine cerkvė. Ji visa yra oloje, tik jos fasadas pastatytas iš akmens blokų. Fasadas gausiai dekoruotas raižiniais. Kiek toliau bazilikos tipo cerkvę pastatytą iš akmens. Medinės durys XI amžiuje išraižytos reljefiniais, retai to tipo Gruzijoje randamais, ornamentais.

Mghvimevi vienuolynas

Netoliese jau ir Čiatura miestas - gana įdomus, daugiausia stalininės architekturos, kalnakasių miestas. Didžiausia miesto įžymybė - lyniniai keltuvai - reguliariai veikia dvi lyninių keltuvų linijos. Vienos apatinė stotis yra prie merijos pastato, nuo jos kabina užkelia ant pietinio plokščiakalnio, kur yra apžvalgos aikštelė.
Iš Čiatura grįžtame į Kutaisį. Laisvalaikis Kutaisyje.
Nakvynė svečių namuose Kutaisyje..

8 diena. Po ankstyvų pusryčių važiuojame į aerouostą (apie 25 km). Skrydis Kutaisi-Vilnius (11:20-14:00)

Kelionių datos ir kainos:
2024/04/30-2024/05/07 475 EUR
2024/09/24-2024/10/01 475 EUR
2024/10/01-2024/10/08 475 EUR
2024/10/08-2024/10/15 475 EUR
2024/10/15-2024/10/22 475 EUR

Į kelionės kainą įskaičiuota: visi vietiniai pervažiavimai; visos kelionės grafike paminėtos nakvynės (7 naktys); maitinimas kelionės metu (pusryčiai ir vakarienė, išskyrus pirmosios dienos pusryčius, pusryčius ir vakarienes Ureki ir Batumi, vakarienę Ambrolauri), kelionių vadovas iš Lietuvos.

Į kelionės kainą neįskaičiuota: tarptautiniai skrydžiai: Vilnius-Kutaisis, Kutaisis-Vilnius; papildomi asmeninio bagažo mokesčiai; aukščiau nepaminėti pusryčiai, pietūs ir vakarienės; sveikatos draudimas; suvenyrai; alkoholiniai gėrimai; arbatpinigiai, ekskursijų į mokamus objektus bilietai.

Dėl kelionės kreiptis: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. arba tel. +370 679 10399; +995 591 203885