^

Gruzija

Ruduo Gruzijoje

Vakarų Gruzija spalio mėnesį. 7 dienų pažintinė kelionė po Gruziją. Maisto ir vyno turas. Geriausių gruziniškų vynų degustacija Bugeuli gamykloje

Imereti, Rača, Lečchumi, Gurija, Adžarija ir Samegrelo. Kutaisis, Batumis, Potis. Gruzijos istorijos, architektūros ir gamtos paminklai. Kalnai. Juodoji jūra. Geriausi Gruzijos vynai. Autentiškas gruziniškas maistas. Vynuogių derlius, prinokę vaisiai

Kelionės privalumai. Nedidelė grupė (5-7 žmonės). Mikroautobusas visą kelionės laiką. Įtraukti nestandartiniai turistiniai objektai ir retai lankomos vietos. Autentiškas maistas ir vynas. Nuoširdus ir neformalus bendravimas su vietiniais gyventojais. 2 dienos prie Juodosios jūros

Siūloma kelionės programa:

1 diena. Skrydis Vilnius - Kutaisi. (06:05-10:35). Aerouoste mus pasitinka mikroautobuso vairuotojas, kuris vežios mus iki kelionės pabaigos. Įsikuriame Gelati kaimo sodyboje (8 km nuo Kutaisio centro, 31 km nuo aerouosto).
Po vėlyvų pusryčių (pakeliui užsukame į XI amžiaus nedidelį, bet labai jaukų Mocameta vienuolyną) pro Kutaisį važiuojame į Sataplia draustinį. Draustinyje išliko unikalios suakmenėjusios dinozaurų pėdos, reliktiniai Kolchidos buksmedžio miškai, yra įspūdinga apžvalgos aikštelė, nuo kurios, sakoma, kartais matosi net Juodoji jūra.
Iš Sataplia grįžtame į Kutaisį, užvažiuojame ant kalno pažiūrėti X amžiaus pabaigoje pastatytos Bagrati katedros. Katedra įtraukta į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą. Nuo kalno atsiveria puiki viso Kutaisio ir apylinkių panorama.
Vėliau pasivaikštome po Kutaisį. Jaukus ir sutvarkytas miesto centras, Imeretijos karalių rūmų likučiai, keliolika jaukių kavinių, vaizdinga Rioni upės pakrantė, turgus. Vakare grįžtame į Gelati.
Prieš vakarienę einame pažiūrėti prie pat esančio, į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą įtraukto, XII amžiaus Gelati vienuolyno, senovėje vieno iš svarbiausių Gruzijos kultūrinių ir religinių centrų.

Mocameta vienuolynas Sataplia Bagrati katedra Gelati vienuolynas
Mocameta vienuolynas Sataplia. Apžvalgos aikštelė Bagrati katedra Gelati vienuolynas

2 diena. Po pusryčių išvažiuojame į Gruzijos vyno ir kalnų regioną Rača. Pravažiavę jaukų Tkibuli miestelį, stačiu serpantinu pakylame į Nakerala perėją (1217 m) nuo kurios atsiveria įspūdingi kalnų vaizdai. Kiek pavažiavę galime išsimaudyti nuostabaus grožio Šaori kalnų ežere.
Dar kiek pavažiavus - į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą įtraukta, XI amžiaus pradžioje pastatyta Nikorocminda katedra, garsi savo įspūdingomis XVI amžiaus, neblogai išsilaikusiomis, freskomis ir unikalia architektūra.
Apsilankę katedroje serpantinais nusileidžiame į Rioni upės slėnį, Ambrolauri miestą. Įsikuriame labai svetingų šeimininkų name.
Įsikūrę važiuojame į Bugeuli vyno gamyklą. Degustuojame įvairių rūšių vyną (garsiuosius Chvančcharą, Tviši ir kt.), apžiūrime ypatingos Aleksandrouli rūšies vynuogių vynuogynus.
Po degustacijos (likus laiko galima aplankyti Bugeuli cerkvę Barakoni cerkvę, pažiūrėti į ant kalno stūksančią Mindaciche pilį, pamatyti Rioni upės kanjoną su senovinių įtvirtinimų likučiais) grįžtame Ambrolauri, kur mūsų jau laukia gausi gruziniška vakarienė ir garsusis, namų gamybos, Chvančkara vynas.

Nikorcminda soboro freskos Šaori ežeras Ambrolauri. Paminklas Chvančkara vynui Mindaciche pilis
Nikorcminda soboro freskos Šaori ežeras Ambrolauri. Paminklas Chvančkara Mindaciche pilis

3 diena. Po pusryčių važiuojame į Cageri miestą, esantį kitame Gruzijos kalnų regione - Lečchumi. Pakeliui pravažiuojame įspūdingus Rioni ir Ladžnauri upių kanjonus, serpantinais kylame į Orbeli perėją, užlipame į šalia kelio stūksančius Orbeli pilies griuvėsius. Nuo perėjos atsiveria nuostabūs vaizdai į Cchenisckali upės slėnį, matosi įėjimą į tarpeklį, vedantį į Žemutinę Svanetiją, saugoję svanų gynybiniai bokštai (Muri pilis). Nuo perėjos nusileidžiame į Cchenisckali upės slėnį, į Cageri.
Iš Cageri važiuojame žiūrėti ilgiausios (bendras olos tunelių ilgis - apie 22 km) Gruzijoje Prometėjo (Kumistavi) olos, Imeretijos gamtos paminklo. Oloje didelė drėgmė, joje teka keletas požeminių upių, yra požeminių ežerėlių su unikalia fauna. Salėse - įspūdingi stalaktitai ir stalagmitai, jos įspūdingai apšviestos, tyliai groja gerai parinkta muzika. Oloje gyvena keleto rūšių šikšnosparniai. Juos galima pamatyti ekskursijos metu, nors šikšnosparniai stengiasi laikytis aukščiau, toliau nuo žmonių. Maršruto ilgis oloje - 1,5 km.
Aplankę Prometėjo olą, pravažiuojame Ckaltubo kurortą, kadaise vieną žymiausių Sovietų Sąjungos kurortų. Mieste yra keliolika įdomios stalininės architektūros sanatorijų ir kitų statinių, gražus, nors kiek apleistas parkas. Ckaltubo ilsėjosi žymūs žmonės: Egipto prezidentas Gamal Abdel Nasser (1968), Stalinas - (1931 ir 1951). Jam specialiai pastatė maudymosi kambarį Nr.6, vadinamą "Stalino kambariu", didžiausią ir komfortiškiausią.
Vėliau pro Kutaisį važiuojame į Gelati, kur ir nakvojame kaimo sodyboje.

Ladžnauri kanjonas Nuo Orbeli perėjos Prometėjo oloje Prometėjo oloje

4 diena. Po pusryčių važiuojame į Imeretijos rytus, į kalnakasių Čiatura miestą. Pakeliui aplankome Kacchis Sveti - ispūdingą ir unikalią nedidelę cerkvę stovinčią ant natūralaus, 40 metrų aukščio, kalkakmenio stulpo. Cerkvės apylinkės taip pat labai vaizdingos.
Kiek vėliau apžiūrime XI amžiaus pradžioje, labai įdomios, nepanašios į kitas Gruzijos cerkves, architektūros Kacchi katedrą
Netoliese jau ir Čiatura miestas - gana įdomus, daugiausia stalininės architekturos, kalnakasių miestas. Didžiausia miesto įžymybė - lyniniai keltuvai - reguliariai veikia dvi lyninių keltuvų linijos. Vienos apatinė stotis yra prie merijos pastato, nuo jos kabina užkelia ant pietinio plokščiakalnio, kur yra apžvalgos aikštelė.
Vėliau aplankome miesto pakraštyje esantį Mghvimevi vienuolyną. Vienuolyne yra vienintelė, dabar veikianti, Gruzijoje cerkvė esanti natūralioje oloje.
Likus laiko, pakeliui į nakvynės vietą, galima aplankyti VII-VIII amžiuje įkurtą Tabakini vienuolyną. Vienuolynas garsus Kaukazo aviganių veisykla ir prieglauda veikiančia nuo 1992 metų.
Apžiūrėję vienuolyną pro Kutaisį grįžtame į Gelati. Nakvynė Gelati kaimo sodyboje.

Kacchis Sveti Kacchi katedra Mghvimevi vienuolynas Tabakini vienuolynas

5 diena. Po pusryčių išvažiuojame į kitą Gruzijos regioną - Guriją. Pakeliui aplankome netoli Kutaisio esančius VIII-XII amžiaus Geguti Gruzijos karalių rūmų griuvėsius. Rūmuose kadaise gyveno garsiausi Gruzijos karaliai - Davidas Statytojas, karalienė Tamara ir kt.
Vėliau užvažiuojame į seniausią Gurijoje (VI amžius) Udabno vienuolyną. Viena iš vienuolyno cerkvių iškirsta natūralioje uoloje. Iki vienuolyno reikia keletą šimtų metrų paėjėti pėsčiomis.
Apžiūrėję Udabno, užsukame į įspūdingą XII amžiaus Šemokmedi vienuolyną. Iš vienuolyno atsiveria nuostabūs Gurijos vaizdai.
Vėliau pravažiuojame Gurijos sostinę Ozurgeti. Netoliese jau ir Juodoji jūra, kur apsistojame Ureki kurorte garsiame magnetinio smėlio paplūdimiais. Nakvynė svečių namuose-viešbutyje.

Geguti rūmų griuvėsiai Udabno vienuolynas Šemokmedi vienuolynas Ureki paplūdimys

6 diena. Po pusryčių važiuojame į Batumį. Pravažiavę Kobuleti apsilankome Bizantijos imperijai priklausiusią, VI amžiaus Petra tvirtovę, vieną žymiausių istorinių monumentų visoje rytinėje Juodosios jūros pakrantėje. Petra tvirtovė pastatyta 535 metais, Bizantiją valdant imperatoriui Justinianui. Iš ant kalvos stovinčios tvirtovės matosi puikūs Juodosios jūros ir pakrantės vaizdai.
Vėliau apsilankome įspūdingame Batumio botanikos sode. Botanikos sodas yra labai didelis - nuo pietinio jo pakraščio iki šiaurinio daugiau kaip 2,5 km, jame auga daugybė egzotinių ir retų augalų beveik iš viso pasaulio. Sodas padalintas į 20 sektorių - Apatinis parkas, Viršutinis parkas, Pajūrio parkas, Rožių sodas, bambukų giraitė, gėlynas, Pietų Amerikos, Citrusinių augalų, retų augalų, Naujosios Zelandijos, Australijos, Užkaukazės subtropinių augalų, Viduržemio jūros, Himalajų, Meksikos, Rytų Azijos, Šiaurės Amerikos ir dar du nereikšmingi sektoriai.
Papietavę Batumyje važiuojame į netoliese stovinčią Gonio tvirtovę. Tvirtovė pastatyta romėnų I amžiuje, viena iš geriausiai pasaulyje išsilaikiusių Romos imperijos tvirtovių. Tikima, kad tvirtovėje palaidotas Šv.Matas, vienas iš dvylikos apaštalų. Vėliau važiuojame pažiūrėti netoliese esančio Sarpi krioklio.
Antrąją dienos pusę skiriame Batumio apžiūrai, vakare grįžtame į Ureki. Nakvynė svečių namuose-viešbutyje.

Batumio botanikos sodas Petra tvirtovė Gonio tvirtovė Batumi

7 diena. Ryte išvažiuojame į netoliese esantį vieną iš pagrindinių Gruzijos uostų Poti. Po pusryčių ir trumpos miesto apžiūros, pro Chobi miestą važiuojame aplankyti vieno seniausių (XIII-XIV amžiaus) Megrelijoje Chobi (Nodžichevi) vienuolyno. Ant vienuolyno cerkvės sienos yra išlikusios XIII amžiaus freskos. Šalia vienuolyno yra XVII amžiaus kunigaikščių Dadiani rūmų griuvėsiai, kuriuos ruošiamasi restauruoti.
Iš vienuolyno pro Senaki miestą važiuojame (nuo kelio matosi nuo IV amžiaus ant kalno stovinti Šchepi tvirtovė) pažiūrėti vieno seniausių Kolchidos istorinių paminklų - miesto-tvirtovės Nokalakevi (Archaeopolis). Miestas-tvirtovė pastatytas III-VII amžiuje, Kolchidą valdant Bizantijos imperijai, gali būti buvo ir Kolchidos sostine. Taip pat verta apžiūrėti nedidelį, bet labai įdomų, istorinio komplekso muziejų.
Vėliau važiuojame į nuostabų ir jaukų VII-X amžiaus Čkondidi vienuolyną Martvili mieste. Kadaise čia buvo Čkondidi pagonybės religinis centras. Ant kalvos augo didžiulis ąžuolas (Čkoni). Jis buvo laikomas derlingumo, vaisingumo ir giminės stiprybės globėju, jį garbino vietiniai gyventojai, žyniai jam netgi aukodavo vaikus. Ąžuolo vietoje VII amžiuje pastatyta Šv.Andriaus cerkvė.
Aplankę vienuolyną važiuojame pažiūrėti netoliese esančio labai vaizdingo Abaša upės Gačedili kanjono. Apžiūrėję (gal ir išsimaudę) kanjoną pro Kutaisį (galima aplankyti turgų, nusipirkti suvenyrų, prieskonių etc.) grįžtame į Gelati. Nakvynė Gelati, iškilminga vakarienė.

Chobi vienuolynas Nokalakevi tvirtovė Martvili vienuolynas Gačedili kanjonas

8 diena. Po ankstyvų pusryčių važiuojame į aerouostą (apie 31 km). Skrydis Kutaisi-Vilnius (11:10-13:55)

Kelionių datos ir kainos:
2018/09/30-2018/10/07 390 EUR
2018/10/07-2018/10/14 390 EUR
2018/10/14-2018/10/21 390 EUR
2018/10/21-2018/10/28 390 EUR

Į kelionės kainą įskaičiuota: visi vietiniai pervažiavimai; visos kelionės grafike paminėtos nakvynės; maitinimas kelionės metu (pusryčiai ir vakarienė, išskyrus dvejus pusryčius ir dvi vakarienes Ureki), gidas iš Lietuvos.

Į kelionės kainą neįskaičiuota: tarptautiniai skrydžiai: Vilnius-Kutaisis, Kutaisis-Vilnius; papildomi asmeninio bagažo mokesčiai aerouoste; sveikatos draudimas; suvenyrai; alkoholiniai gėrimai; arbatpinigiai, ekskursijų į mokamus objektus mokesčiai.

Dėl kelionės kreiptis: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. arba tel. +370 679 10399