Beveik visas Sakartvelas (Gruzija). 12 dienų kelionė

Žymiausi Gruzijos istoriniai, architektūros ir gamtos paminklai, kalnai, autentiški gruzinų patiekalai, vyno degustacija. Beveik visi Gruzijos regionai: Svanetija, Imeretija, Šida-Kartli, Samche-Džavacheti, Mccheta-Tianeti, Kvemo-Kartli, Kachetija, Rača, Lečchumi ir Samegrelo; taip pat miestai - Zugdidis, Mestija, Kutaisis, Zestafonis, Goris, Mccheta, Tbilisis, Achalcichė, Boržomis, Sighnaghis, Gurdžaanis, Telavis, Čiatura, Ambrolauris

Kelionės privalumai. Nedidelė mobili grupė (5-7 žmonės). Aplankome didesnę Gruzijos dalį. Mikroautobusas visą kelionės laiką. Aplankomų objektų ir Gruzijos regionų įvairovė. Įtraukti nestandartiniai turistiniai objektai ir retai turistų lankomos vietos. Įvairių Gruzijos regionų autentiškas maistas ir vynas. Nuoširdus ir neformalus bendravimas su vietiniais gyventojais.

Kelionės maršrutas

Siūloma kelionės programa:

1 diena. Skrydis Vilnius - Kutaisi. (06:10-10:40). Iš aerouosto pasukame Svanetijos link. Pravažiuojame Samtredia, Abaša miestus, prie Chobi miesto aplankome vieną seniausių (XIII-XIV amžiaus) Megrelijoje Chobi (Nodžichevi) vienuolyną. Vienuolyno kompleksą sudaro keletas pastatų stovinčių gana nemažoje teritorijoje (apie 150x300 m) tarp vejų, palmių ir medžių. Visa teritorija aptverta akmenine tvora su vartais. Pagrindinis vienuolyno pastatas - XIII amžiaus pabaigoje pastatyta Šv.Marijos cerkvė. Ant pietinės cerkvės sienos yra išlikusios XIII amžiaus freskos, visos kitos nutapytos XVI ir XVII amžiuose. Bokštas su vartais ir vienuolyno tvora pastatyti vėliau - apytiksliai XVI amžiuje. Šalia cerkvės yra užpernai atstatyti XVII amžiaus kunigaikščių Dadiani rūmai

Chobi vienuolynas

Tęsdami kelionę, pravažiuojame Zugdidi miestą ir neužilgo pasiekiame Aukštutinę Svanetiją. Nuo kelio matosi nuostabus ežeras, atsiradęs užtvenkus Inguri upę.

Inguri upės patvanka

Toliau įspūdingas kelias tarp kalnų vingiuoja siauru Inguri upės tarpekliu. Vakare pasiekiame Svanetijos sostinę Mestiją, kur įsikuriame svečių namuose.

Kelias į Mestia

Vakaras skirtas Mestijos apžiūrai.

Mestia miestelis

2 diena. Po pusryčių įspūdingu kalnų keliu važiuojame į aukščiausiai esantį Gruzijos kaimą - Ušguli. Ušguli, dėl gerai išsilaikiusios viduramžių architektūros, UNESCO paskelbė Pasaulinio paveldo paminklu. Patys seniausi Ušguli pastatai yra IX-X amžiaus. Esant geram orui iš Ušguli matosi įspūdinga Šharos viršūnė ir ledynas.

Ušguli ir Šchara viršūnė

Keletą valandų pasivaikščioję po Ušguli grįžtame į Mestiją. Pakeliui užsukam į Hacvali slidinėjimo kurortą, keltuvu pasikeliame ant kalno nuo kurio atsiveria įspūdingi kalnų vaizdai.

Mestija. Vaizdas iš Hacvali

Nuo Hacvali netoli ir Mestija. Vakaras skirtas Mestijos apžiūrai. Nakvynė svečių namuose.

Mestia ir Ušba viršūnė

3 diena. Po pusryčių išvažiuojame Kutaisio link.

Ušba viršūnė

Vėl pravažiuojame Zugdidi miestą, kuriame aplankome Megrelijos kunigaikščių Dadiani rūmus. Dabartiniai neogotikinio stiliaus rūmai pastatyti 1873-78 metais. Projektuodamas rūmus architektas Edwig Jacob Rice nužiūrėjo Voroncovų rūmus Alupkoje.

Zugdidi. Dadiani rūmai

Pravažiuojame Chobi, prie Senaki pasukame (pakeliui pamatysime nuo IV amžiaus ant kalno stovinčią Šchepi tvirtovę) pažiūrėti vieno seniausių Kolchidos istorinių paminklų - miesto-tvirtovės Nokalakevi (Archaeopolis). Miestas-tvirtovė pastatytas III-VII amžiuje, Kolchidą valdant Bizantijos imperijai, gali būti buvo ir Kolchidos sostine. Buvusio miesto teritorijoje yra Egrisi karalių IV amžiaus pilies ir V amžiaus bazilikos griuvėsiai. Ten pat yra VI amžiaus Karalių rūmų, Koškiani vartų, 2 pirčių ir kitų pastatų liekanos. Didžiausią įspūdį palieka tvirtovės sienos ir slaptas tunelis vedantis prie Techuri upės.

Nokalakevi tvirtovė

Tęsdami kelionę į Kutaisį užsukame į Sataplia draustinį. Draustinyje išliko unikalios suakmenėjusios dinozaurų pėdos, reliktiniai Kolchidos buksmedžio miškai, yra įspūdinga apžvalgos aikštelė, nuo kurios, sakoma, kartais matosi net Juodoji jūra.

Sataplia. Apžvalgos aikštelė

Vakarop pasiekiame Kutaisį, kur nakvojame svečių namuose.

4 diena. Po pusryčių išvažiuojame į Pietų Gruzijos regioną Samcche-Džavacheti. Pravažiuojame Zestafoni miestą, kiek vėliau aplankome nedidelį, IX amžiuje įkurtą, Ubisi vienuolyną. Vienuolyno cerkvės vidų XIV amžiuje ištapė garsus tų laikų dailininkas Damiane. Ubisi freskos - unikalios, tam laikotarpiui naujo tapybos stiliaus, realistiškesnės, žmoniškesnės. Tokių freskų Gruzijoje išliko labai nedaug, jos sąlyginai gerai išsilaikė, drėgmė jų nesugadino. Į rytus nuo cerkvės, yra 1141 metais pastatytas keturių aukštų akmeninis gynybinis bokštas, kurio dabar išliko tik trys aukštai.

Freska Ubisi vienuolyne

Važiuodami toliau, tuneliu kertame Lichi kalnagūbrį ir patenkame į Šida Kartli (Vidinė Gruzija) regioną. Pakeliui į Chašuri pravažiuojame XI-XIII amžiuose pastatytą, didelę ir įspūdingą, apipintą legendomis, Surami tvirtovę.

Surami tvirtovė

Prie Chašuri pasukame į Boržomi tarpeklį, pakeliui užsukame į nuostabų, pasislėpusį tankiame miške, apsuptą žalumos (gal dėl to taip ir pavadintą), IX amžiuje pastatytą Mcvane (Žaliąjį) vienuolyną.

Mcvane vienuolynas

Pasiekę Achalciche, mieste aplankome neseniai restauruotą, labai didelę Rabati tvirtovę, pagrindinę miesto įžymybę. Tvirtovės teritorijoje yra muziejus, XVIII amžiaus Achmedije mečetė, citadelė, keletas viešbučių, suvenyrų parduotuvių ir kavinių. Tvirtovėje kartais vyksta koncertai.

Achalciche. Rabati tvirtovė

Iš Achalciche vaizdingu Kuros upės tarpekliu pasiekiame Vardziją, nakvojame svečių namuose.

5 diena.Po pusryčių aplankome į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą įtrauktą Vardzia. Vardzija - senovinis (įkurtas XII amžiuje), didžiulis miestas smiltainio masyve iškirstose olose - viena iš didžiausių Gruzijos turistinių įžymybių.

Miestas olose Vardzia

Gerą valandą palandžioję po Vardzijos olų labirintus važiuojame Boržomio link.
Pakeliui matome aukštai ant kalno stovinčią Tmogvi tvirtovę, šalia kelio stovinčio viduramžių karavansarajaus (užeigos namų) griuvėsius, užlipame į Paravani ir Kuros santakoje stovinčią, įspūdingą Chertvisi tvirtovę. Tvirtovė pastatyta senovinių prekybos kelių sankryžoje ne vėliau kaip XII amžiuje.

Chertvisi tvirtovė

Vėliau užvažiuojame į aukštai ant kalno stovintį Saro kaimą. Kaime yra IX amžiaus Archangelo cerkvė ir trys megalito tvirtovių liekanos pastatytos iš didžiulių akmens blokų, nesurištų jokiu skiediniu. Gali būti, kad jos pastatytos Bronzos amžiuje, apie 2000 metų p.m.e., gali būti net ir anksčiau.

Saro megalito tvirtovė

Pravažiavę Achalciche miestą kylame į kalnuose pasislėpusį, apsuptą nuostabios gamtos, labai įdomų Saparo vienuolyną. Pirmoji cerkvė čia pastatyta ne vėliau kaip X amžiuje. Paprastos architektūros, akmens plokštėmis dengtu dvišlaičiu stogu, cerkvė išliko iki dabar. Šv.Saba cerkvė, pastatyta XIII amžiaus pabaigoje, - pati didžiausia, jos viduje XIV amžiaus freskos. Prie pagrindinės cerkvės yra dvi labai mažos cerkvės. Visų vienuolyno pastatų stogai dengti akmens plokštėmis. Iš tokių pat plokščių suręstas ir varpinės kupolas. Virš vienuolyno stovi nedidelė pilis, trys jos bokštai gana neblogai išsilaikę. Iš vienuolyno atsiveria puikūs vaizdai į apačioje tekančios Kuros tarpeklį ir Mažąjį Kaukazą tolumoje.

Saparo vienuolynas

Vėliau važiuojame į Bordžomi, nakvojame (Likani) svečių namuose. Vakarą galima skirti Bordžomio apžiūrai.

6 diena. Po pusryčių važiuojame į Gruzijos regioną Kachetiją regioną. Vėl pravažiuojame Chašuri, autostrada pasiekiame Mccheta. Mccheta - naujai ir gražiai sutvarkyta senoji Gruzijos-Iberijos sostinė. Didžiausia miesto įžymybė - 1010 metais pastatyta, buvusi pagrindinė Gruzijos Sveticchoveli katedra. Be jos (likus laiko) mieste galima aplankyti XI amžiuje pastatytą Samtavro vienuolyną; vieną seniausių Mccheta cerkvių, nedidelę, graikiško stiliaus Antiokia cerkvę; pamatyti senovinius miesto vartus.

Mccheta

Pasivaikščioję po Mcchetą, važiuojame į aukštai ant kalno virš miesto ir Aragvi ir Kuros santakos stovintį Džvari vienuolyną įtrauktą į UNESCO Pasaulinio paveldo sąrašą. Vienuolyne dabar išliko pagrindinė cerkvė (pastatyta 590-604 metais), labai apgriuvusi nedidelė cerkvė (pastatyta VI amžiaus antrojoje pusėje) ir apgriuvę bokštai. Iš vienuolyno atsiveria nuostabi kalno papėdėje stovinčio Mccheta miesto panorama, įspūdingi Aragvi ir Kuros santakos ir apylinkių vaizdai.

Vaizdas nuo Džvari vienuolyno

Pasigėrėję vaizdais Tbilisio aplinkeliu važiuojame į Kachetiją, Sighnaghi miestą. Pakeliui trumpai aosilankome labai jaukiame Ninocminda vienuolyne

Ninocminda vienuolynas

ir vėlyvaisiais viduramžiais pastatytoje Čailauri tvirtovėje.

Čailauri tvirtovė

Vakaras skirtas Sighnaghi apžiūrai. Viduramžių miestelis neseniai beveik pilnai restauruotas, sutvarkytas, labai jaukus. Didžiausia miestelio vertybė - peizažai, nuostabios Alazani slėnio panoramos. Nakvynė svečių namuose.

Sighnaghi miestelis

7 diena. Po pusryčių serpantinais leidžiamės į Alazani slėnį, užvažiuojame į unikalios architektūros Kvelacminda cerkvę, VIII-IX amžiaus Gruzijos architektūros paminklą. Išorėje cerkvė panaši į baziliką, bet turi du kupolus, kuo labai išsiskiria iš kitų Gruzijos viduramžių cerkvių.

Kvelacminda

Vėliau pravažiuojame Gurdžaani ir Kvareli miestus, užvažiuojame į aukštai ant kalno stovintį, labai jaukų Nekresi vienuolyną. Vienuolyno komplekse daugiau kaip 5 pastatai: VIII amžiaus, bazilikos tipo, su išorine galerija, Švenčiausios Mergelės cerkvė; ūkinis pastatas su XV amžiaus bokštu; kuklus IV amžiaus cerkvės pastatas. Cerkvė visai mažytė, joje telpa tik keletas žmonių, yra įėjimas į jos rūsį, kuriame guli žmonių kaulai. Kiek nuošaliau stovi dar viena cerkvė vadinama "IX amžiaus kvadratine cerkve". Tai kiek keistokas, kaip ir daugelis to laikotarpio cerkvių, pastatas - iš tikro kvadratinė cerkvė su galerija aplink ją. Iš vienuolyno atsiveria puikūs Alazani slėnio vaizdai.

Nekresi vienuolynas

Pasigėrėję vienuolynu važiuojame į Gremi, kuriame aplankome įspūdingą XVI amžiaus pilį ir cerkvę (viduje yra XVI amžiaus freskos). XVI amžiaus Gremi karalių pilis - populiarus Kachetijos turistinis objektas.

Gremi tvirtovė

Neužilgo pasiekiame Telavi, Kachetijos sostinę. Pasivaikštome po sutvarkytą ir jaukų miestą, kuriame galima pamatyti 800 metų senumo plataną ir Kachetijos karalių tvirtovę, XVII-XVIII amžiuose buvusią Kachetijos karalių rezidenciją. Tvirtovėje yra istorijos muziejus. Muziejaus kompleksą sudaro: Kachetijos karaliaus Erekle II rūmai, Ketevan Iašvili meno galerija ir Erekle II laikais pastatyti (dabar restauruoti): cerkvė, seminarija, pirtis ir tunelis.

Telavi tvirtovė

Apžiūrėję Telavi išvažiuojame į Tbilisį. Kelias eina per neaukštą Gombori perėją, nusileidę nuo jos, važiuojame vaizdingu Iori upės tarpekliu, pravažiuojame didingą, aukštai virš kelio stovinčią Udžarma miestą-tvirtovę.

Neužilgo pasiekiame Tbilisį, kur įsikuriame svečių namuose miesto centre. Vakare - ekskursija miesto senamiestyje, elitinių vynų degustacija.

Tbilisio senamiestis

8 diena. Diena skirta Tbilisio apžiūrai. Mieste daugybė įžymybių, visas sunku ir išvardinti: sutvarkytas senamiestis su daugeliu senovinių pastatų, cerkvių, jaukių kavinių;

Sioni soboras, Narikala tvirtovė, didžiausia Gruzijoje Sameba katedra, Metechi uola, Avlabari rajonas ir dar labai daug kitų įdomių vietų.

Tbilisio centras

Vakare galima išsimaudyti garsiosiose Tbilisio sieros pirtyse. Nakvynė svečių namuose miesto centre.

Tbilisio sieros pirtys

9 diena. Po pusryčių autostrada grįžtame į Vakarų Gruziją, į Rača kalnų regioną. Ties Gomi gyvenviete pasukame Čiatura link, ir labai vaizdingu kalnų keliu kertame Lichi kalnagūbrį. Pravažiuojame Sačchere miestelį, prieš pat Čiatura stojame Mghvimevi vienuolyno apžiūrai. Į vienuolyną patenkama ilgu, iškirstu uoloje, arkos formos, tamsiu tuneliu. Juo pasiekiame didelę olą, kurioje yra pagrindinė vienuolyno cerkvė. Tai vienintelė Gruzijoje cerkvė esanti natūralioje oloje - ji nėra žmonių iškirsta uoloje. Cerkvė įrengta netaisyklingų formų oloje, jos dalį užima stalagmitas. Šalia, išorinėje galerijoje, yra mažytė, VI amžiaus, Šv.Ekaterine cerkvė. Ji visa yra oloje, tik jos fasadas pastatytas iš akmens blokų. Fasadas gausiai dekoruotas raižiniais. Kiek toliau rasime bazilikos tipo cerkvę pastatytą iš akmens. Medinės durys XI amžiuje išraižytos reljefiniais, retai to tipo Gruzijoje randamais, ornamentais. Cerkvė gausiai išpuošta gerai išsilaikiusiais raižiniais akmenyje.

Mghvimevi vienuolynas

Pravažiavę gana įdomų šachtininkų miestą Čiaturą, užsukame pažiūrėti Kacchis Sveti - vieną iš Imeretijos įžymybių. Kacchis Sveti - ant apie 40 m aukščio kalkakmenio "piršto" stovinti nedidelė cerkvė. Apylinkės labai vaizdingos, matosi tvirtovės griuvėsiai, tolumoje, skardžiuose karstinės olos.

Kacchis Sveti

Pravažiuojame Zestafoni ir Terdžola miestus, toliau vaizdingu keliu, per neaukštą perėją pasiekiame jaukų Tkibuli miestelį, stačiu serpantinu pakylame į Nakerala perėją nuo kurios atsiveria įspūdingi kalnų vaizdai. Kiek pavažiavę galime išsimaudyti nuostabaus grožio Šaori kalnų ežere, nuo jo, esant geram orui, tolumoje matosi snieguotos Didžiojo Kaukazo viršūnės.

Šaori ežeras

Dar kiek pavažiavus - į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą įtraukta, 1010-14 metais pastatyta Nikorocminda katedra. Cerkvė garsi savo unikalia architektūra, jos išorė gausiai išpuošta raižiniais, visas vidus ištapytas XVI amžiaus įspūdingomis freskomis.

Nikorcminda soboro freskos

Apžiūrėję cerkvę serpantinais nusileidžiame į Rioni upės slėnį, Ambrolauri miestą. Vėliau pravažiuojame Rioni upės kanjoną su senovinių įtvirtinimų likučiais, aplankome Barakoni cerkvę, pažiūrime į ant kalno stūksančią Mindaciche pilį. Nakvynė Ambrolauri kaimo turizmo sodyboje.

Mindaciche

10 diena. Po pusryčių važiuojame į Cageri miestą, esantį kitame Gruzijos kalnų regione - Lečchumi. Pakeliui pravažiuojame įspūdingus Rioni ir Ladžnauri upių kanjonus, serpantinais kylame į Orbeli perėją, užlipame į šalia kelio stūksančius Orbeli pilies griuvėsius. Nuo perėjos atsiveria nuostabūs vaizdai į Cchenisckali upės slėnį, matosi įėjimą į tarpeklį, vedantį į Žemutinę Svanetiją, saugoję svanų gynybiniai bokštai (Muri pilis). Nuo perėjos nusileidžiame į Cchenisckali upės slėnį, į Cageri.

Nuo Orbeli perėjos

Iš Cageri vaizdingu keliu, einančiu Cchenisckali upės slėniu (pakeliui stojame pažiūrėti įspūdingo krioklio; iki jo 800 m gruntiniu keliu),

Krioklys Cchenisckali tarpeklyje

važiuojame pažiūrėti ilgiausios (bendras olos tunelių ilgis - apie 22 km) Gruzijoje Prometėjo (Kumistavi) olos, Imeretijos gamtos paminklo. Oloje didelė drėgmė, joje teka keletas požeminių upių, yra požeminių ežerėlių su unikalia fauna. Salėse - įspūdingi stalaktitai ir stalagmitai, jos įspūdingai apšviestos, tyliai groja gerai parinkta muzika. Oloje gyvena keleto rūšių šikšnosparniai. Maršruto ilgis oloje - 1,7 km.

Prometėjo oloje

Apsilankę oloje važiuojame į Kutaisį, mieste užvažiuojame ant kalno pažiūrėti 1003 metais pastatytos, 2012 metais atstatytos, didžiulės Bagrati katedros. Katedra įtraukta į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą. Nuo kalno atsiveria puiki viso Kutaisio ir apylinkių panorama.

Bagrati katedra

Vakaras skirtas Kutaisio apžiūrai. Jaukus ir sutvarkytas miesto centras, Imeretijos karalių rūmų pastatytų XVII amžiuje, išlikęs vienas pastatas, jo kieme didžiulis, labai senas platanas. Šalia parkas, buvęs Imeretijos karaliaus Aleksandro (1639-1660) rūmų sodas.
Miesto centre keliolika jaukių kavinių, vaizdinga Rioni upės pakrantė, galima apsilankyti turguje. Esant norui galima apžiūrėti įdomios architektūros Chareba cerkvę, buvusią katalikų bažnyčią, pastatytą XIX amžiaus pabaigoje, buvusį žydų kvartalą, kuriame, vienoje gatvėje stovi net trys sinagogos.
Nakvynė svečių namuose.

11 diena. Po pusryčių važiuojame apžiūrėti į šalia Kutaisio stūksančių Gruzijos karalių rūmų griuvėsių. Geguti rūmai pirmą kartą minimi VIII amžiuje, iš tų laikų išlikęs vienas kambarys. Rūmai buvo išplėsti XI-XII amžiuje, tuo metu juose kurį laiką rezidavo karalienė Tamara. XIII-XIV amžiuose, prie rūmų vakarinės pusės buvo pristatyti kai kurie nauji pastatai ir cerkvė.

Geguti

Vėliau užsukame į netoli Kutaisio esantį, XI amžiuje įkurtą, nedidelį, bet labai jaukų Mocameta vienuolyną. Iš vienuolyno atsiveria nuostabūs gilaus Ckalcitela upės kanjono vaizdai.

Mocameta vienuolynas

Vėliau važiuojame apžiūrėti netoliese stovintį, į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą įtrauktą, XII amžiaus Gelati vienuolyną, senovėje vieną iš svarbiausių Gruzijos kultūrinių ir religinių centrų. Pagrindinis vienuolyno pastatas - Dievo Motinos Gimimo cerkvė pabaigta statyti 1130 metais. Cerkvės vidus ištapytas XII-XVI amžių freskomis. Netoliese stovi mažesnės Šv.Nikolozi ir Šv.Giorgi cerkvės pastatytos apie 1200 metus. Be jų, vienuolyne yra varpinė, valgyklos pastatas, atkasto vyno rūsio liekanos ir dar keletas pastatų. Ne mažiau įdomūs - vartai. Po jais, pagal paskutinį jo norą, palaidotas karalius Davidas Statytojas.

Gelati vienuolynas

Vėliau laisvalaikis Kutaisyje. (galima aplankyti turgų, nusipirkti suvenyrų, prieskonių etc.)
Nakvynė svečių namuose.

Kutaisis. Okros Čardachi rūmai

12 diena. Po ankstyvų pusryčių važiuojame į aerouostą (apie 31 km). Skrydis Kutaisi-Vilnius (11:35-14:15).

Kelionių datos ir kainos:
2024/07/12-2024/07/23 620 EUR
2024/08/09-2024/08/20 620 EUR
2024/09/13-2024/09/24 620 EUR

Į kelionės kainą įskaičiuota: visi vietiniai pervažiavimai; visos kelionės grafike paminėtos nakvynės (11 naktų); maitinimas kelionės metu (pusryčiai ir vakarienės, išskyrus 1-osios dienos pusryčius, dvejas vakarienes ir dvejus pusryčius Tbilisyje, vakarienę ir pusryčius Likani ir vakarienę Ambrolauri).

Į kelionės kainą neįskaičiuota: tarptautiniai skrydžiai: Vilnius-Kutaisis, Kutaisis-Vilnius; papildomi asmeninio bagažo mokesčiai; aukščiau nepaminėti pusryčiai, pietūs ir vakarienės; sveikatos draudimas; suvenyrai; alkoholiniai gėrimai; arbatpinigiai, ekskursijų į mokamus objektus biletai.

Dėl kelionės kreiptis: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. arba tel. +370 679 10399; +995 591 203885