^

Gruzija

Chertvisi tvirtovė

Gruzija per 7 dienas. 7 dienų pažintinė kelionė po Gruziją.

Imereti, Šida Kartli, Mccheta-Mtianeti, Samche-Džavacheti, Adžarija ir Samegrelo. Kutaisis, Tbilisis, Batumis, Potis. Gruzijos istorijos, architektūros ir gamtos paminklai. Juodoji jūra. Geriausi Gruzijos vynai. Autentiškas gruziniškas maistas.

Kelionės privalumai. Nedidelė grupė (5-7 žmonės). Mikroautobusas visą kelionės laiką. Įtraukti nestandartiniai turistiniai objektai ir retai lankomos vietos. Autentiškas maistas ir vynas. Nuoširdus ir neformalus bendravimas su vietiniais gyventojais

Siūloma kelionės programa:

1 diena. Skrydis Vilnius - Kutaisi. (06:05-10:35). Aerouoste mus pasitinka mikroautobuso vairuotojas, kuris vežios mus iki kelionės pabaigos. Įsikuriame Gelati kaimo sodyboje (8 km nuo Kutaisio centro, 31 km nuo aerouosto).
Po vėlyvų pusryčių (pakeliui užsukame į XI amžiaus nedidelį, bet labai jaukų Mocameta vienuolyną) pro Kutaisį važiuojame į Sataplia draustinį. Draustinyje išliko unikalios suakmenėjusios dinozaurų pėdos, reliktiniai Kolchidos buksmedžio miškai, yra įspūdinga apžvalgos aikštelė, nuo kurios, sakoma, kartais matosi net Juodoji jūra.
Iš Sataplia grįžtame į Kutaisį, užvažiuojame ant kalno pažiūrėti X amžiaus pabaigoje pastatytos Bagrati katedros. Katedra įtraukta į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą. Nuo kalno atsiveria puiki viso Kutaisio ir apylinkių panorama.
Vėliau pasivaikštome po Kutaisį. Jaukus ir sutvarkytas miesto centras, Imeretijos karalių rūmų likučiai, keliolika jaukių kavinių, vaizdinga Rioni upės pakrantė, turgus. Vakare grįžtame į Gelati.
Prieš vakarienę einame pažiūrėti prie pat esančio, į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą įtraukto, XII amžiaus Gelati vienuolyno, senovėje vieno iš svarbiausių Gruzijos kultūrinių ir religinių centrų.

Mocameta vienuolynas Sataplia Bagrati katedra Gelati vienuolynas
Mocameta vienuolynas Sataplia. Apžvalgos aikštelė Bagrati katedra Gelati vienuolynas

2 diena. Po pusryčių išvažiuojame į Tbilisį. Pravažiuojame Zestafoni miestą, už jo užvažiuojame į nedidelį Ubisi vienuolyną (IX amžiaus cerkvė, XII amžiaus bokštas) garsų unikaliomis XIV amžiaus freskomis.
Važiuodami toliau, tuneliu kertame Lichi kalnagūbrį ir patenkame į Šida Kartli (Centrinę Gruziją). Pakeliui į Chašuri užlipame į XI-XIII amžiuose pastatytą, didelę ir įspūdingą Surami tvirtovę.
Pravažiavę Chašuri, trumpam sustojame apie 500-uosius metus pastatytos Urbnisi cerkvės apžiūrai.
Kiek vėliau pravažiuojame Gori miestą, kuriame yra viena iš didesnių išlikusių Gruzijoje Gorisciche tvirtovė ir Stalino muziejus (jei kam įdomu, galima aplankyti).
Vėliau užsukame į gražiai sutvarkytą Mccheta - senąją Gruzijos-Iberijos sostinę. Didžiausia miesto įžymybė - 1010 metais pastatyta, dabar pagrindinė Gruzijos Sveticchoveli katedra. Be jos mieste galima aplankyti XI amžiuje pastatytą Samtavro vienuolyną; vieną seniausių Mccheta cerkvių, nedidelę, graikiško stiliaus Antiokia cerkvę; pamatyti senovinius miesto vartus.
Nuo Mccheta netoli ir Tbilisis, kur apsistojame nedideliame viešbutyje miesto centre. Vakare pasivaikštome po Tbilisio senamiestį.

Freska Ubisi vienuolyne Surami tvirtovė Urbnisi vienuolynas Mccheta

3 diena. Diena skirta Tbilisio apžiūrai. Mieste daugybė įžymybių, visas sunku ir išvardinti: sutvarkytas senamiestis su daugeliu senovinių pastatų, cerkvių, jaukių kavinių; Sioni soboras; Narikala tvirtovė, didžiausia Gruzijoje Sameba katedra, Metechi uola, Avlabari rajonas ir dar labai daug kitų įdomių vietų. Vakare galima išsimaudyti garsiosiose Tbilisio sieros pirtyse.

Tbilisio senamiestis Tbilisio senamiestis Tbilisio centras Tbilisio sieros pirtys

4 diena. Po pusryčių išvažiuojame į Pietų Gruzijos regioną Samche-Džavacheti, pakeliui užsukame į seniausią, iškaltą uolose, Gruzijos miestą-tvirtovę - Uplisciche, keletą kartų buvusią Kartli karalystės sostine. Manoma, kad miestas įsikūrė XI-X amžiuje prieš mūsų erą. Uplisciche kompleksas puikiai sutvarkytas, gausiai lankomas turistų.
Chašuri mieste pasukame į Boržomi tarpeklį, užvažiuojame į Boržomi miestą. Apsilankome miesto parke įkurtame XIX amžiuje, atsigeriame garsiojo mineralinio vandens.
Pakeliui Achalciche miestą užsukame į nuostabų, pasislėpusį miške, IX amžiuje pastatytą Mcvane (Žaliąjį) vienuolyną, vėliau užlipame į XIV-XVIII amžiuose pastatytą, didelę Ackuri tvirtovę. Nuo tvirtovės atsiveria nuostabūs Mtkvari upės slėnio vaizdai.
Achalciche mieste aplankome neseniai restauruotą, labai didelę Rabati tvirtovę. Tvirtovės teritorijoje yra muziejus, XVIII amžiaus Achmedije mečetė, citadelė, keletas viešbučių, suvenyrų parduotuvių ir kavinių. Tvirtovėje kartais vyksta koncertai.
Iš Achalciche važiuojame į Adigeni miestelį, kuriame nakvojame privačiame name.

Uplisciche Kolchidos lygumos Ackuri tvirtovė Achalciche.Rabati tvirtovė
Uplisciche Bordžomi parkas Ackuri tvirtovė Achalciche. Rabati tvirtovė

5 diena. Po pusryčių važiuojame į netoliese esantį Zarzma vienuolyną - vieną iš seniausių ir originaliausių Gruzijos vienuolynų. Vienuolynas įkurtas VIII arba XI amžiuje. Seniausia išlikusi vienuolyno dalis - varpinės arka, ant kurios išliko X amžiaus užrašas. Dabartinė cerkvė ir varpinė pastatyta XIV amžiuje.
Apžiūrėję vienuolyną, pro Achalciche miestą, važiuojame į Vardziją, senovinį (įkurtą XII amžiuje) miestą olose iškirstose smiltainio masyve - vieną iš didžiausių Gruzijos įžymybių.
Gerą valandą palandžioję po Vardzijos olų labirintus, pasukame atgal. Pakeliui užkopiame į gerai išlikusią. pastatytą ne vėliau kaip XII amžiuje, senovinių prekybos kelių sankryžoje stovinčią Chertvisi tvirtovę.
Pakeliui į Achalciche dar užsukame nedidelės Aspindza pilies apžiūrai.
Achalcichėje pasukame į kalnuose pasislėpusį, apsuptą nuostabios gamtos, labai įdomų Saparo vienuolyną. Pirmoji cerkvė čia pastatyta ne vėliau kaip X amžiuje. Paprastos architektūros, akmens plokštėmis dengtu dvišlaičiu stogu, cerkvė išliko iki dabar. Iš vienuolyno atsiveria puikus vaizdas į apačioje tekančios Kuros tarpeklį ir Mažąjį Kaukazą tolumoje. Virš vienuolyno stovi nedidelė pilis. Pasigėrėję vienuolynu grįžtame į Adigeni. Nakvynė Adigeni.

Zarzma vienuolynas Miestas olose Vardzia Chertvisi tvirtovė Saparo vienuolynas

6 diena.Iš Adigeni per Goderzi kalnų perėją (2025 m) važiuojame į Adžariją. Iki Batumio kelias eina vaizdingu Ačarackali upės tarpekliu. Pravažiuojame simpatiškus Chulo, Šuachevi, Keda miestelius, apžiūrime keletą viduramžiais iš akmens pastatytų arkinių tiltų, Machunceti krioklį.
Netoli Batumio aplankome Gonio tvirtovę. Tvirtovė pastatyta romėnų I amžiuje, viena iš geriausiai pasaulyje išsilaikiusių Romos imperijos tvirtovių. Tikima, kad tvirtovėje palaidotas Šv.Matas, vienas iš dvylikos apaštalų.
Antrąją dienos pusę skiriame Batumio apžiūrai, vakare apsistojame Ureki kurorte garsiame magnetito smėlio paplūdymiais. Nakvynė svečių namuose-viešbutyje.
(Likus laiko galima aplankyti Bizantijos imperijai priklausiusią, VI amžiaus Petra tvirtovę, vieną žymiausių istorinių monumentų visoje rytinėje Juodosios jūros pakrantėje. Petra tvirtovė pastatyta 535 metais, Bizantiją valdant imperatoriui Justinianui. Iš ant kalvos stovinčios tvirtovės matosi puikūs Juodosios jūros ir pakrantės vaizdai).

Senovinis Machunceti tiltas Gonio tvirtovė Batumi Petra tvirtovė

7 diena. Ryte išvažiuojame į netoliese esantį vieną iš pagrindinių Gruzijos uostų Poti. Po pusryčių ir trumpos miesto apžiūros, pro Chobi miestą važiuojame aplankyti vieno seniausių (XIII-XIV amžiaus) Megrelijoje Chobi (Nodžichevi) vienuolyno. Ant vienuolyno cerkvės sienos yra išlikusios XIII amžiaus freskos. Šalia vienuolyno yra XVII amžiaus kunigaikščių Dadiani rūmų griuvėsiai, kuriuos ruošiamasi restauruoti.
Iš vienuolyno pro Senaki miestą važiuojame (nuo kelio matosi nuo IV amžiaus ant kalno stovinti Šchepi tvirtovė) pažiūrėti vieno seniausių Kolchidos istorinių paminklų - miesto-tvirtovės Nokalakevi (Archaeopolis). Miestas-tvirtovė pastatytas III-VII amžiuje, Kolchidą valdant Bizantijos imperijai, gali būti buvo ir Kolchidos sostine. Taip pat verta apžiūrėti nedidelį, bet labai įdomų, istorinio komplekso muziejų.
Vėliau važiuojame į nuostabų ir jaukų VII-X amžiaus Čkondidi vienuolyną Martvili mieste. Kadaise čia buvo Čkondidi pagonybės religinis centras. Ant kalvos augo didžiulis ąžuolas (Čkoni). Jis buvo laikomas derlingumo, vaisingumo ir giminės stiprybės globėju, jį garbino vietiniai gyventojai, žyniai jam netgi aukodavo vaikus. Ąžuolo vietoje VII amžiuje pastatyta Šv.Andriaus cerkvė.
Aplankę vienuolyną važiuojame pažiūrėti netoliese esančio labai vaizdingo Abaša upės Gačedili kanjono. Apžiūrėję (gal ir išsimaudę) kanjoną pro Kutaisį (galima aplankyti turgų, nusipirkti suvenyrų, prieskonių etc.) grįžtame į Gelati. Nakvynė Gelati, iškilminga vakarienė.

Chobi vienuolynas Nokalakevi tvirtovė Martvili vienuolynas Gačedili kanjonas

8 diena. Po pusryčių važiuojame į aerouostą (apie 31 km). Skrydis Kutaisi-Vilnius. (11:10-13:55)

Kelionių datos ir kainos:
2018/05/27-2018/06/03    390 EUR
2018/06/24-2018/07/01    390 EUR
2018/07/22-2018/07/29    390 EUR
2018/08/19-2018/08/26    390 EUR
2018/08/26-2018/09/02    390 EUR
2018/09/23-2018/09/30    390 EUR

Į kelionės kainą įskaičiuota: visi vietiniai pervažiavimai; visos kelionės grafike paminėtos nakvynės; 3 pusryčiai ir 2 vakarienės Gelati, 2 pusryčiai ir 2 vakarienės Adigeni, gidas iš Lietuvos.

Į kelionės kainą neįskaičiuota: tarptautiniai skrydžiai: Vilnius-Kutaisis, Kutaisis-Vilnius; papildomi asmeninio bagažo mokesčiai; aukščiau nepaminėti pusryčiai, pietūs ir vakarienės; sveikatos draudimas; suvenyrai; alkoholiniai gėrimai; arbatpinigiai, ekskursijų į mokamus objektus mokesčiai.

Dėl kelionės kreiptis: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. arba tel. +370 679 10399