Sakartvelas (Gruzija) pavasarį-vasarą. 8 dienų pažintinė kelionė po Gruziją

Istoriniai, architektūros ir gamtos paminklai, natūralus vynas ir maistas. Kalnai, Kazbekas. Imeretija, Šida Kartli, Mccheta-Mtianeti, Mtiuleti, Mochevi, Samcche-Džavacheti. Kutaisis, Goris, Mccheta, Tbilisis, Bordžomis, Achalciche, Čiatura.

Kelionės privalumai. Nedidelė grupė (5-7 žmonės). Mikroautobusas visą kelionės laiką. Įtraukti nestandartiniai turistiniai objektai ir retai lankomos vietos. Autentiškas maistas ir vynas. Nuoširdus ir neformalus bendravimas su vietiniais gyventojais

Kelionės maršrutas

Siūloma kelionės programa:

1 diena. Skrydis Vilnius - Kutaisi. (06:15-10:45). Įsikuriame svečių namuose Kutaisyje. Pusryčiai.
Po vėlyvų pusryčių važiuojame apžiūrėti į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą įtraukto, XII amžiaus Gelati vienuolyno, senovėje vieno iš svarbiausių Gruzijos kultūrinių ir religinių centrų. Pagrindinis vienuolyno pastatas - Dievo Motinos Gimimo cerkvė pabaigta statyti 1130 metais. Cerkvės vidus ištapytas XII-XVI amžių freskomis. Netoliese stovi mažesnės Šv.Nikolozi ir Šv.Giorgi cerkvės pastatytos apie 1200 metus. Be jų, vienuolyne yra varpinė, valgyklos pastatas, atkasto vyno rūsio liekanos ir dar keletas pastatų. Ne mažiau įdomūs - vartai. Po jais, pagal paskutinį jo norą, palaidotas karalius Davidas Statytojas.

Gelati vienuolynas

Vėliau užvažiuojame į netoliese esantį, XI amžiuje įkurtą, nedidelį, bet labai jaukų Mocameta vienuolyną. Iš vienuolyno atsiveria nuostabūs gilaus Ckalcitela upės kanjono vaizdai.

Mocameta vienuolynas

Apžiūrėję vienuolyną, pro Kutaisį važiuojame į Sataplia draustinį.Draustinyje galima pamatyti dinozaurų pėdas atsispaudusias kreidos laikotarpiu (prieš 165-65 milijonus metų) kalkakmenio uoloje, reliktinį Kolchidos buksmedžio mišką, olą, kurios vidus gražiai apšviestas daugeliu spalvų, viduje - nemažai stalagtitų ir stalagmitų. Draustinyje yra įspūdinga apžvalgos aikštelė iš stiklo, nuo kurios, sakoma, kartais matosi net Juodoji jūra.

Sataplia. Apžvalgos aikštelė

Iš Sataplia grįžtame į Kutaisį, užvažiuojame ant kalno pažiūrėti 1003 metais pastatytos, 2012 metais atstatytos, didžiulės Bagrati katedros. Katedra įtraukta į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą. Nuo kalno atsiveria puiki viso Kutaisio ir apylinkių panorama.

Bagrati katedra

2 diena. Po pusryčių išvažiuojame į Tbilisį. Pravažiuojame Zestafoni miestą, kiek vėliau aplankome nedidelį, IX amžiuje įkurtą, Ubisi vienuolyną. Vienuolyno cerkvės vidų XIV amžiuje ištapė garsus tų laikų dailininkas Damiane. Ubisi freskos - unikalios, tam laikotarpiui naujo tapybos stiliaus, realistiškesnės, žmoniškesnės. Tokių freskų Gruzijoje išliko labai nedaug, jos sąlyginai gerai išsilaikė, drėgmė jų nesugadino. Į rytus nuo cerkvės, yra 1141 metais pastatytas keturių aukštų akmeninis gynybinis bokštas, kurio dabar išliko tik trys aukštai.

Freska Ubisi vienuolyne

Važiuodami toliau, tuneliu kertame Lichi kalnagūbrį ir patenkame į Šida Kartli (Vidinė Gruzija) regioną. Pakeliui į Chašuri pravažiuojame XI-XIII amžiuose pastatytą, didelę ir įspūdingą, apipintą legendomis, Surami tvirtovę.

Surami tvirtovė

Iš Chašuri miesto autostrada pasiekiame naujai ir gražiai sutvarkytą Mccheta miestą - senąją Gruzijos-Iberijos sostinę. Didžiausia miesto įžymybė - 1010 metais pastatyta, dar neseniai buvusi pagrindine Gruzijos Sveticchoveli katedra.

Mccheta

Pasivaikščioję po Mcchetą, važiuojame į aukštai ant kalno virš miesto ir Aragvi ir Kuros santakos stovintį Džvari vienuolyną įtrauktą į UNESCO Pasaulinio paveldo sąrašą. Vienuolyne dabar išliko pagrindinė cerkvė (pastatyta 590-604 metais), labai apgriuvusi nedidelė cerkvė (pastatyta VI amžiaus antrojoje pusėje) ir apgriuvę bokštai. Iš vienuolyno atsiveria nuostabi kalno papėdėje stovinčio Mccheta miesto panorama, įspūdingi Aragvi ir Kuros santakos ir apylinkių vaizdai.

Panorama nuo Džvari vienuolyno

Nuo Džvari netoli ir Tbilisis, kur apsistojame svečių namuose miesto centre. Vakaras skirtas Tbilisio senamiesčio apžiūrai (galima elitinių vynų degustacija).

Tbilisio senamiestis

3 diena. Diena skirta Tbilisio apžiūrai. Mieste daugybė įžymybių, visas sunku ir išvardinti: sutvarkytas senamiestis su daugeliu senovinių pastatų, cerkvių, jaukių kavinių; Sioni soboras, Narikala tvirtovė, didžiausia Gruzijoje Sameba katedra, Metechi uola, Avlabari rajonas ir dar labai daug kitų įdomių vietų.

Tbilisio centras

Vakare galima išsimaudyti garsiosiose Tbilisio sieros pirtyse. Nakvynė svečių namuose miesto centre.

Tbilisio sieros pirtys

4 diena. Po ankstyvų pusryčių važiuojame Kazbeko link. Pakeliui aplankome gana gerai išsilaikiusią vėlyvųjų viduramžių Ananuri tvirtovę. Nuo tvirtovės atsiveria nuostabūs Žinvali marių vaizdai.

Ananuri tvirtovė

Kelionę tęsiame Gruzinų karo keliu, Aragvi upės tarpekliu. Pravažiavę Pasanauri miestelį pradedame kilti į Didžiojo Kaukazo kalnagūbrio Džvari (Kryžiaus) perėją (2379 m). Pravažiavę garsų Gudauri slidinėjimo kurortą, pakylame į Džvari perėją.

Kelias į Džvari perėją

Nuo jos jau netoli ir Stepancminda miestelis.

Stepancminda miestas

Iš Stepancmindos mašina pakylame iki 2170 m aukštyje stovinčios Gergeti Sameba cerkvės. Iš čia, esant geram orui, atsiveria puikūs Kazbeko (5033,8 m) vaizdai.

Gergeti Sameba cerkvė ir Kazbekas

Nusileidę nuo cerkvės ir pavalgę tuo pačiu keliu grįžtame į Centrinę Gruziją. Vėliau autostrada pasiekiame Gori miestą, kuriame nakvojame svečių namuose.

5 diena. Ryte važiuojame į Pietų Gruzijos regioną Samcche-Džavacheti. Pakeliui užsukame į vieną seniausių Gruzijos miestų Uplisciche. Manoma, kad Uplisciche miestas įsikūrė XI-X amžiuje prieš mūsų erą. Miestas stovi Mtkvari upės pakrantėje, senovėje pro jį ėjo svarbus prekybinis kelias. Atsiradus Iberijos valstybei, miestas buvo jos pagrindinis kulto centras. Pagrindinė buvo Saulės šventykla, stovėjusi aukščiausioje miesto vietoje, aplink ją buvo daug kitų šventyklų. Uplisciche labai priešinosi 337 metais Iberijoje įvestai krikščionybei, net kilo karas su Iberijos karaliumi, kurio metu miestas stipriai nukentėjo, Saulės šventykla buvo sugriauta. Miesto teritorija gana didelė, gerai sutvarkyta, joje galima pamatyti kulto, ūkinių, administracinių, gyvenamųjų ir kt. pastatų likučius.

Uplisciche senovinis miestas

Prie Chašuri pasukame į Boržomi tarpeklį, pakeliui užsukame į nuostabų, pasislėpusį tankiame miške, apsuptą žalumos (gal dėl to taip ir pavadintą), IX amžiuje pastatytą Mcvane (Žaliąjį) vienuolyną.

Mcvane vienuolynas

Pakeliui į Achalciche trumpam sustojame prie pat kelio esančių Slesi tvirtovės griuvėsių, pravažiuojame X amžiuje pastatytą, XIV-XVIII amžiuose perstatytą, didžiulę ir įspūdingą Ackuri tvirtovę.

Ackuri tvirtovė

Vėliau Achalcichės mieste aplankome neseniai restauruotą, labai didelę Rabati tvirtovę, pagrindinę miesto įžymybę. Tvirtovės teritorijoje yra muziejus, XVIII amžiaus Achmedije mečetė, citadelė, keletas viešbučių, suvenyrų parduotuvių ir kavinių. Tvirtovėje kartais vyksta koncertai.

Achalciche.Rabati tvirtovė

Iš Achalcichės vaizdingu Kuros upės tarpekliu pasiekiame Vardziją. Nakvynė svečių namuose.

6 diena.Po pusryčių aplankome į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą įtrauktą Vardzia. Vardzija - senovinis (įkurtas XII amžiuje), didžiulis miestas smiltainio masyve iškirstose olose - viena iš didžiausių Gruzijos turistinių įžymybių.

Miestas olose Vardzia

Gerą valandą palandžioję po Vardzijos olų labirintus važiuojame Boržomio link. Pakeliui matome aukštai ant kalno stovinčią Tmogvi tvirtovę, šalia kelio stovinčio viduramžių karavansarajaus (užeigos namų) griuvėsius, užlipame į Paravani ir Kuros santakoje stovinčią, įspūdingą Chertvisi tvirtovę. Tvirtovė pastatyta senovinių prekybos kelių sankryžoje ne vėliau kaip XII amžiuje.

Chertvisi tvirtovė

Vėliau užvažiuojame į aukštai ant kalno stovintį Saro kaimą. Kaime yra IX amžiaus Archangelo cerkvė ir trys megalito tvirtovių liekanos pastatytos iš didžiulių akmens blokų, nesurištų jokiu skiediniu. Gali būti, kad jos pastatytos Bronzos amžiuje, apie 2000 metų p.m.e., gali būti net ir anksčiau.

Saro megalito tvirtovė

Pravažiavę Achalciche miestą kylame į kalnuose pasislėpusį, apsuptą nuostabios gamtos, labai įdomų Saparo vienuolyną. Pirmoji cerkvė čia pastatyta ne vėliau kaip X amžiuje. Paprastos architektūros, akmens plokštėmis dengtu dvišlaičiu stogu, cerkvė išliko iki dabar. Šv.Saba cerkvė, pastatyta XIII amžiaus pabaigoje, - pati didžiausia, jos viduje XIV amžiuje nutapytos freskos. Prie pagrindinės cerkvės yra dvi labai mažos cerkvės. Visų vienuolyno pastatų stogai dengti akmens plokštėmis. Iš tokių pat plokščių suręstas ir varpinės kupolas. Virš vienuolyno stovi nedidelė pilis, trys jos bokštai gana neblogai išsilaikę. Iš vienuolyno atsiveria puikūs vaizdai į apačioje tekančios Kuros tarpeklį ir Mažąjį Kaukazą tolumoje.

Saparo vienuolynas

Iš Achaliciche važiuojame į Bordžomi, kur ir nakvojame (Likani) svečių namuose. Vakarą galima skirti Bordžomio apžiūrai.

7 diena. Po pusryčių autostrada grįžtame į Vakarų Gruziją. Ties Gomi gyvenviete pasukame Čiatura link, ir labai vaizdingu kalnų keliu kertame Lichi kalnagūbrį. Pravažiuojame Sačchere miestelį, prieš pat Čiatura stojame Mghvimevi vienuolyno apžiūrai. Į vienuolyną patenkama ilgu, iškirstu uoloje, arkos formos, tamsiu tuneliu. Juo pasiekiame didelę olą, kurioje yra pagrindinė vienuolyno cerkvė. Tai vienintelė Gruzijoje cerkvė esanti natūralioje oloje - ji nėra žmonių iškirsta uoloje. Cerkvė įrengta netaisyklingų formų oloje, jos dalį užima stalagmitas. Šalia, išorinėje galerijoje, yra mažytė, VI amžiaus, Šv.Ekaterine cerkvė. Ji visa yra oloje, tik jos fasadas pastatytas iš akmens blokų. Fasadas gausiai dekoruotas raižiniais. Kiek toliau rasime bazilikos tipo cerkvę pastatytą iš akmens. Ji turi du įėjimus - iš pietų ir vakarų. Medinės durys XI amžiuje išraižytos reljefiniais, retai to tipo Gruzijoje randamais, ornamentais. Cerkvė gausiai išpuošta gerai išsilaikiusiais raižiniais akmenyje.

Mghvimevi vienuolynas

Pravažiavę gana įdomų šachtininkų miestą Čiaturą, užsukame pažiūrėti Kacchis Sveti - vieną iš Imeretijos įžymybių. Kacchis Sveti - ant apie 40 m aukščio kalkakmenio "piršto" stovinti nedidelė cerkvė. Apylinkės labai vaizdingos, matosi tvirtovės griuvėsiai, tolumoje, skardžiuose karstinės olos.

Kacchis Sveti

Vėliau važiuojame į Kutaisį. Vakaras skirtas Kutaisio apžiūrai. Jaukus ir sutvarkytas miesto centras, Imeretijos karalių rūmų pastatytų XVII amžiuje, išlikęs vienas pastatas, jo kieme didžiulis, labai senas platanas. Šalia parkas, buvęs Imeretijos karaliaus Aleksandro (1639-1660) rūmų sodas.
Miesto centre keliolika jaukių kavinių, vaizdinga Rioni upės pakrantė, galima apsilankyti turguje. Esant norui galima apžiūrėti įdomios architektūros Chareba cerkvę, buvusią katalikų bažnyčią, pastatytą XIX amžiaus pabaigoje, buvusį žydų kvartalą, kuriame vienoje gatvėje stovi net trys sinagogos.
Nakvynė svečių namuose Kutaisyje.

Kutaisio centrinis parkas

8 diena. Po pusryčių važiuojame į aerouostą (apie 25 km). Skrydis Kutaisi-Vilnius. (11:20-14:00)

Kelionių datos ir kainos:
2024/05/07-2024/05/14 475 EUR
2024/05/24-2024/05/31 475 EUR
2024/06/11-2024/06/18 475 EUR
2024/07/23-2024/07/30 475 EUR

Į kelionės kainą įskaičiuota: visi vietiniai pervažiavimai; visos kelionės grafike paminėtos nakvynės (7 naktys); 3 pusryčiai ir 2 vakarienės Kutaisyje; pusryčiai ir vakarienė Vardzijoje; kelionių vadovas iš Lietuvos.

Į kelionės kainą neįskaičiuota: tarptautiniai skrydžiai: Vilnius-Kutaisis, Kutaisis-Vilnius; papildomi asmeninio bagažo mokesčiai; aukščiau nepaminėti pusryčiai, pietūs ir vakarienės; sveikatos draudimas; suvenyrai; alkoholiniai gėrimai; arbatpinigiai, ekskursijų į mokamus objektus bilietai.

Dėl kelionės kreiptis: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. arba tel. +370 679 10399, +995 591 203885