^

Gruzija

Chertvisi

10 dienų kelionė po Gruziją

Gruzijos regionai: Imereti, Šida-Kartli, Samche-Džavacheti, Mccheta-Tianeti, Kvemo-Kartli, Kachetija, Rača, Lečchumi ir Samegrelo. Žymiausi Gruzijos istorijos, architektūros ir gamtos paminklai.

Kelionės privalumai. Nedidelė mobili grupė (5-7 žmonės). Aplankome didesnę Gruzijos dalį. Mikroautobusas visą kelionės laiką. Aplankomų objektų ir Gruzijos regionų įvairovė. Įtraukti nestandartiniai turistiniai objektai ir retai turistų lankomos vietos. Įvairių Gruzijos regionų autentiškas maistas ir vynas. Nuoširdus ir neformalus bendravimas su vietiniais gyventojais.

Siūloma kelionės programa:

1 diena. Skrydis Vilnius - Kutaisi. (06:05-10:35). Aerouoste mus pasitinka mikroautobuso vairuotojas, kuris vežios mus iki kelionės pabaigos. Įsikuriame Gelati kaimo sodyboje (8 km nuo Kutaisio centro, 31 km nuo aerouosto).
Po vėlyvų pusryčių važiuojame į netoliese esantį, XI amžiuje įkurtą, nedidelį, bet labai jaukų Mocameta vienuolyną. Iš vienuolyno atsiveria nuostabūs gilaus Ckalcitela upės kanjono vaizdai.
Apžiūrėję vienuolyną važiuojame pažiūrėti į šalia Kutaisio esančius Gruzijos karalių rūmų griuvėsių. Geguti rūmai pirmą kartą minimi VIII amžiuje, iš tų laikų išlikęs vienas kambarys. Rūmai buvo išplėsti XI-XII amžiuje, tuo metu juose kurį laiką rezidavo karalienė Tamara. XIII-XIV amžiuose, prie rūmų vakarinės pusės buvo pristatyti kai kurie nauji pastatai ir cerkvė.
Vėliau važiuojame į Kutaisio cenrą, užvažiuojame ant kalno pažiūrėti 1003 metais pastatytos, 2012 metais atstatytos, didžiulės Bagrati katedros. Katedra įtraukta į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą. Nuo kalno atsiveria puiki viso Kutaisio ir apylinkių panorama.
Vėliau pasivaikštome po Kutaisį. Jaukus ir sutvarkytas miesto centras, Imeretijos karalių rūmų pastatytų XVII amžiuje, išlikęs vienas pastatas, jo kieme didžiulis, labai senas platanas. Šalia parkas, buvęs Imeretijos karaliaus Aleksandro (1639-1660) rūmų sodas.
Miesto centre keliolika jaukių kavinių, vaizdinga Rioni upės pakrantė, galima apsilankyti turguje. Esant norui galima apžiūrėti įdomios architektūros Chareba cerkvę, buvusią katalikų bažnyčią, pastatyta XIX amžiaus pabaigoje buvusiame, buvusį žydų kvartalą, kuriame vienoje gatvėje stovi net trys sinagogos.
Vakare grįžtame į Gelati.

Mocameta vienuolynas Geguti Bagrati katedra Kutaisis. Okros Čardachi rūmai
Mocameta vienuolynas Geguti. Gruzijos karalių rūmai Bagrati katedra Kutaisis. Okros Čardachi rūmai

2 diena. Po pusryčių išvažiuojame į Pietų Gruzijos regioną Samcche-Džavacheti. Pravažiuojame Zestafoni miestą, kiek vėliau aplankome nedidelį, IX amžiuje įkurtą, Ubisi vienuolyną. Vienuolyno cerkvės vidų XIV amžiuje ištapė garsus tų laikų dailininkas Damiane. Ubisi freskos - unikalios, tam laikotarpiui naujo tapybos stiliaus, realistiškesnės, žmoniškesnės. Tokių freskų Gruzijoje išliko labai nedaug, jos sąlyginai gerai išsilaikė, drėgmė jų nesugadino. Į rytus nuo cerkvės, yra 1141 metais pastatytas keturių aukštų akmeninis gynybinis bokštas, kurio dabar išliko tik trys aukštai.
Važiuodami toliau, tuneliu kertame Lichi kalnagūbrį ir patenkame į Šida Kartli (Vidinė Gruzija) regioną. Pakeliui į Chašuri užlipame į XI-XIII amžiuose pastatytą, didelę ir įspūdingą, apipintą legendomis, Surami tvirtovę.
Už Chašuri pasukame į Boržomi tarpeklį, pakeliui užsukame į nuostabų, pasislėpusį tankiame miške, apsuptą žalumos (gal dėl to taip ir pavadintą), IX amžiuje pastatytą Mcvane (Žaliąjį) vienuolyną.
Pakeliui į Achalciche trumpam sustojame prie pat kelio esančių Slesi tvirtovės griuvėsių, vėliau apžiūrime X amžiuje pastatytą, XIV-XVIII amžiuose perstatytą didžiulę ir įspūdingą Ackuri tvirtovę. Nuo tvirtovės atsiveria nuostabūs Ackuri apylinkių, Mtkvari upės vaizdai, matosi Boržomi Nacionalinio parko tarpekliai.
Achalciche mieste aplankome neseniai restauruotą, labai didelę Rabati tvirtovę, pagrindinę miesto įžymybę. Tvirtovės teritorijoje yra muziejus, XVIII amžiaus Achmedije mečetė, citadelė, keletas viešbučių, suvenyrų parduotuvių ir kavinių. Tvirtovėje kartais vyksta koncertai.
Iš Achalciche važiuojame į Adigeni miestelį, kuriame nakvojame privačiame name.

Freska Ubisi vienuolyne Surami tvirtovė Ackuri tvirtovė Achalciche.Rabati tvirtovė
Freska Ubisi vienuolyne Surami tvirtovė Ackuri tvirtovė Achalciche. Rabati tvirtovė

3 diena. Po pusryčių važiuojame į netoliese esantį Zarzma vienuolyną - vieną iš seniausių ir originaliausių Gruzijos vienuolynų. Vienuolynas įkurtas VIII arba XI amžiuje. Seniausia vienuolyno dalis - varpinės arka, ant kurios išliko X amžiaus užrašas. Dabartinė cerkvė ir varpinė pastatyta XIV amžiuje, valdant Samcche princui Beka Ušer. Varpinė dabar laikoma viena iš didžiausių ir originaliausių Gruzijoje.
Apžiūrėję vienuolyną, pro Achalciche miestą, važiuojame į kalnuose pasislėpusį, apsuptą nuostabios gamtos, labai įdomų Saparo vienuolyną. Pirmoji cerkvė čia pastatyta ne vėliau kaip X amžiuje. Paprastos architektūros, akmens plokštėmis dengtu dvišlaičiu stogu, cerkvė išliko iki dabar. Šv.Saba cerkvė, pastatyta XIII amžiaus pabaigoje, - pati didžiausia, jos viduje XIV amžiuje nutapytos freskos. Prie pagrindinės cerkvės yra dvi labai mažos cerkvės. Visų vienuolyno pastatų stogai dengti akmens plokštėmis. Iš tokių pat plokščių suręstas ir varpinės kupolas. Virš vienuolyno stovi nedidelė pilis, trys jos bokštai gana neblogai išsilaikę. Iš vienuolyno atsiveria puikūs vaizdai į apačioje tekančios Kuros tarpeklį ir Mažąjį Kaukazą tolumoje.
Apžiūrėję vienuolyną, vaizdingu Kuros tarpekliu važiuojame Vardzijos link. Pakeliui užlipame į Paravani ir Kuros santakoje stovinčią, įspūdingą Chertvisi tvirtovę. Tvirtovė pastatyta senovinių prekybos kelių sankryžoje ne vėliau kaip XII amžiuje.
Pakeliui į Vardziją apžiūrime senovinio karavansarajaus (užeigos namai) griuvėsius, pasigėrime aukštai ant kalno stovinčiais Tmogvi tvirtovės griuvėsiais.
Vardzija - senovinis (įkurtas XII amžiuje), didžiulis miestas olose iškirstose smiltainio masyve - viena iš didžiausių Gruzijos turistinių įžymybių.
Gerą valandą palandžioję po Vardzijos olų labirintus, pasukame atgal. Pakeliui, esant norui, galima išsimaudyti karšto mineralinio vandens vonioje.
Vakare atvažiuojame į Boržomį, kur ir nakvojame. Galima pasivaikščioti po miestą, miesto parke atsigerti mineralinio vandens.

Zarzma vienuolynas Saparo vienuolynas Chertvisi tvirtovė Miestas olose Vardzia

4 diena. Po pusryčių važiuojame į Gruzijos Kachetijos regioną.
Vėl pravažiuojame Chašuri, autostrada pasiekiame Gori, iš jo pasukame vieno iš seniausių Gruzijos miestų Uplisciche link.
Manoma, kad Uplisciche miestas įsikūrė XI-X amžiuje prieš mūsų erą. Miestas stovi Mtkvari upės pakrantėje, senovėje pro jį ėjo svarbus prekybinis kelias. Atsiradus Iberijos valstybei, miestas buvo jos pagrindinis kulto centras. Pagrindinė buvo Saulės šventykla, stovėjusi aukščiausioje miesto vietoje, aplink ją buvo daug kitų šventyklų. Uplisciche labai priešinosi 337 metais Iberijoje įvestai krikščionybei, net kilo karas su Iberijos karaliumi, kurio metu miestas stipriai nukentėjo, Saulės šventykla buvo sugriauta. Dalis šventyklų buvo perstatytos į cerkves.
Miesto teritorija gana didelė, gerai sutvarkyta, joje galima pamatyti kulto, ūkinių, administracinių, gyvenamųjų ir kt. pastatų likučius.
Apžiūrėję Uplisciche, važiuojame į netoliese Mcchetos esantį Šio Mgvime vienuolyną. Vienuolynas stovi kalno šlaite, pastatai stovi vienas virš kito. Vienuolyne yra apie dešimtis pastatų, iš kurių seniausias - Jono Krikštytojo cerkvė pastatyta tarp 560 ir 580 metų. Cerkvė yra viena iš pirmųjų cerkvių su kupolu Gruzijoje ir pirmoji kryžiaus plano cerkvė šalyje. Dievo Motinos cerkvė pastatyta apie 1100 metus, dabar yra pagrindinė vienuolyno cerkvė. Be cerkvių, vienuolyne yra ūkiniai pastatai, tarp jų iš XII amžiaus išlikusi valgykla. Aukštai virš vienuolyno, ant uolos, stovi XII amžiuje pastatyta koplyčia, viduje ištapyta. Iš vienuolyno gerai matosi olos stačiame kalno skardyje.
Apsilankę vienuolyne grįžtame į naujai ir gražiai sutvarkytą Mccheta - senąją Gruzijos-Iberijos sostinę. Didžiausia miesto įžymybė - 1010 metais pastatyta, dabar pagrindinė Gruzijos Sveticchoveli katedra. Be jos (likus laiko) mieste galima aplankyti XI amžiuje pastatytą Samtavro vienuolyną; vieną seniausių Mccheta cerkvių, nedidelę, graikiško stiliaus Antiokia cerkvę; pamatyti senovinius miesto vartus.
Pasivaikščioję po Mcchetą, važiuojame į aukštai ant kalno virš Mccheta miesto ir Aragvi ir Kuros santakos stovintį Džvari vienuolyną esantį UNESCO Pasaulinio paveldo sąraše. Vienuolyne dabar išliko pagrindinė cerkvė (pastatyta 590-604 metais), labai apgriuvusi nedidelė cerkvė (pastatyta VI amžiaus antrojoje pusėje) ir apgriuvę bokštai. Iš vienuolyno atsiveria nuostabi kalno papėdėje stovinčio Mccheta miesto panorama, įspūdingi Aragvi ir Kuros santakos ir apylinkių vaizdai.
Pasigėrėję vaizdais važiuojame į Kachetiją, nakvojame Manavi kaimo sodyboje.

Uplisciche Urbnisi vienuolynas Mccheta Vaizdas nuo Džvari vienuolyno
Uplisciche senovinis miestas Šio Mgvime vienuolynas Mccheta Vaizdas nuo Džvari vienuolyno

5 diena. Po pusryčių pro Sagaredžo miestą važiuojame į David Garedža vienuolynų komplekso garsiausią vienuolyną - Davit Lavra. Nuo Sagaredžo kelias eina per pusdykumę, vietomis vaizdai labai įspūdingi.
Vienuolyną įkūrė VI amžiuje Šv.Davidas smiltainio masyve iškirstose olose. Vienuolynas įspūdingas - bokšteliai, nedidelės olos, gyvenamosios patalpos, uolos masyvas su olomis. Vienuolynas yra veikiantis, todėl lankytis leidžiama ne visur. Apatinėje vienuolyno dalyje yra nedidelė Atsimainymo cerkvė. Cerkvėje, į kairę nuo altoriaus, yra Šv.Davido kapas.
Apžiūrėję vienuolyną, grįžtame į Sagaredžo, apsilankome netoliese esančiame labai jaukiame Ninocminda vienuolyne.
Vienuolyne yra XVI amžiaus varpinė, vyskupo rūmai ir kiti pastatai apjuosti aukšta gynybine siena su bokštais. Vertingiausias vienuolyno pastatas - vienos pirmųjų Gruzijoje, VI amžiuje pastatytos, XIX amžiaus viduryje sugriuvusios, cerkvės rytinė dalis.
Apžiūrėję vienuolyną pasukame Sighnaghi miestelio link. Pakeliui užsukame netoli kelio stovinčią vėlyvaisiais viduramžiais pastatytą Čailauri tvirtovę. Tvirtovė atstatyta XX amžiaus 80-aisiais metais.
Vėliau serpantinais kylame į neaukštą perėją, nuo kurios jau netoli Sighnaghi miestelis, bet prieš tai aplankome Bodbe vienuolyną. Didžiausia vienuolyno vertybė - Šv.Nino kapas (nors dabar mokslininkai tuo abejoja). Vienuolyne yra XI amžiaus Šv.Giorgi bazilika, visai neseniai pastatyta Šv.Nino cerkvė, Šv.Nino šaltinis, ūkiniai pastatai ir parkas.
Vakaras skirtas Sighnaghi apžiūrai. Viduramžių miestelis nesenai beveik pilnai restauruotas, sutvarkytas, labai jaukus. Didžiausia miestelio vertybė - peizažai, nuostabios Alazani slėnio panoramos. Nakvynė svečių namuose.

David Garedža vienuolynas Ninocminda cerkvė Čailauri tvirtovė Sighnaghi miestelis

6 diena. Po pusryčių serpantinais leidžiamės į Alazani slėnį, užvažiuojame į unikalios architektūros Kvelacminda cerkvę, VIII-IX amžiaus Gruzijos architektūros paminklą. Išorėje cerkvė panaši į baziliką, bet turi du kupolus, kuo labai išsiskiria iš kitų Gruzijos viduramžių cerkvių.
Vėliau pravažiuojame Gurdžaani ir Kvareli miestus, užvažiuojame į aukštai ant kalno stovintį, labai jaukų Nekresi vienuolyną. Vienuolyno komplekse daugiau kaip 5 pastatai: VIII amžiaus, bazilikos tipo, su išorine galerija, Švenčiausios Mergelės cerkvė; ūkinis pastatas su XV amžiaus bokštu; kuklus IV amžiaus cerkvės pastatas. Cerkvė visai mažytė, joje telpa tik keletas žmonių, yra įėjimas į jos rūsį, kuriame guli žmonių kaulai. Kiek nuošaliau stovi dar viena cerkvė vadinama "IX amžiaus kvadratine cerkve". Tai kiek keistokas, kaip ir daugelis to laikotarpio cerkvių, pastatas - iš tikro kvadratinė cerkvė su galerija aplink ją. Iš vienuolyno atsiveria puikūs Alazani slėnio vaizdai.
Pasigėrėję vienuolynu važiuojame į Gremi, kuriame sustojame įspūdingos XVI amžiaus pilies ir cerkvės (viduje yra XVI amžiaus freskos). XVI amžiaus Gremi pilis - populiarus Kachetijos turistinis objektas. Iš tikro tai ne pilis, o cerkvių kompleksas. Gremi - Kachetijos vizitinė kortelė.
Neužilgo pasiekiame Telavi, Kachetijos sostinę. Pasivaikštome po sutvarkytą ir jaukų miestą, kuriame galima pamatyti 800 metų senumo plataną ir Kachetijos karalių tvirtovę, XVII-XVIII amžiuose buvusią Kachetijos karalių rezidenciją. Tvirtovėje yra istorijos muziejus. Muziejaus kompleksą sudaro: Kachetijos karaliaus Erekle II rūmai, Ketevan Iašvili meno galerija ir Erekle II laikais pastatyti (dabar restauruoti): cerkvė, seminarija, pirtis ir tunelis.
Apžiūrėję Telavi išvažiuojame į Tbilisį. Kelias eina per neaukštą Gombori perėją, nusileidę nuo jos, važiuojame vaizdingu Iori upės tarpekliu, užsukame į didingą, aukštai virš kelio stovinčią Udžarma miestą-tvirtovę. I amžiuje Udžarma jau buvo vienu iš nedaugelio Iberijos karalystės miestu. Metraščiuose Udžarma minima kaip didelis miestas, beveik Mccheta dydžio. V amžiaus pabaigoje karalius Vachtangas Gorgasali Udžarmoje pastatė rūmus, ir perkėlė čia savo rezidenciją iš Tbilisio. Kaip tvirtovė Udžarma mažai ką sužavi, bet beveik visi žavisi puikiais vaizdais iš jos apžvalgos aikštelės, kuri yra 920 m aukštyje, 50 m virš Iori upės. Nuo jos matomas upės tarpeklis ir Gombori kalnagūbris.
Neužilgo pasiekiame Tbilisį, kur įsikuriame nedideliame viešbutyje miesto centre. Vakare - laisvalaikis miesto senamiestyje.

Kvelacminda Nekresi vienuolynas Gremi tvirtovė Telavi tvirtovėje
Kvelacminda cerkvė Nekresi vienuolynas Gremi tvirtovė Telavi tvirtovėje

7 diena. Diena skirta Tbilisio apžiūrai. Mieste daugybė įžymybių, visas sunku ir išvardinti: sutvarkytas senamiestis su daugeliu senovinių pastatų, cerkvių, jaukių kavinių; Sioni soboras; Narikala tvirtovė, didžiausia Gruzijoje Sameba katedra, Metechi uola, Avlabari rajonas ir dar labai daug kitų įdomių vietų. Vakare galima išsimaudyti garsiosiose Tbilisio sieros pirtyse.

Tbilisio senamiestis Tbilisio senamiestis Tbilisio centras Tbilisio sieros pirtys

8 diena. Po pusryčių autostrada grįžtame į Vakarų Gruziją, į Rača kalnų regioną.
Ties Gomi gyvenviete pasukame Čiatura link, ir labai vaizdingu kalnų keliu kertame Lichi kalnagūbrį. Pravažiuojame Sačchere miestelį, prieš pat Čiatura stojame Mghvimevi vienuolyno apžiūrai.
Į vienuolyną patenkama ilgu, iškirstu uoloje, arkos formos, tamsiu tuneliu. Juo pasiekiame didelę olą, kurioje yra pagrindinė vienuolyno cerkvė. Tai vienintelė Gruzijoje cerkvė esanti natūralioje oloje - ji nėra žmonių iškirsta uoloje. Cerkvė įrengta netaisyklingų formų oloje, jos dalį užima stalagmitas. Šalia, išorinėje galerijoje, yra mažytė, VI amžiaus, Šv.Ekaterine cerkvė. Ji visa yra oloje, tik jos fasadas pastatytas iš akmens blokų. Fasadas gausiai dekoruotas raižiniais. Kiek toliau rasime dviejų nefų bazilikos tipo cerkvę pastatytą iš akmens. Ji turi du įėjimus - iš pietų ir vakarų. Medinės durys XI amžiuje išraižytos reljefiniais, retai to tipo Gruzijoje randamais, ornamentais. Cerkvė gausiai išpuošta gerai išsilaikiusiais raižiniais akmenyje.
Pravažiavę gana įdomų šachtininkų miestą Čiaturą, užsukame pažiūrėti Kacchis Sveti - vieną iš Imeretijos įžymybių.
Kacchis Sveti - ant apie 40 m aukščio kalkakmenio "piršto" stovinti nedidelė cerkvė. Apylinkės labai vaizdingos, matosi tvirtovės griuvėsiai, tolumoje, skardžiuose karstinės olos.
Pravažiuojame Zestafoni ir Terdžola miestus, toliau vaizdingu keliu, per neaukštą perėją pasiekiame jaukų Tkibuli miestelį, stačiu serpantinu pakylame į perėją nuo kurios atsiveria įspūdingi kalnų vaizdai. Kiek pavažiavę galime išsimaudyti nuostabaus grožio Šaori kalnų ežere, nuo jo, esant geram orui, tolumoje matosi snieguotos Didžiojo Kaukazo viršūnės.
Dar kiek pavažiavus - į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą įtraukta, 1010-14 metais pastatyta Nikorocminda katedra. Cerkvė garsi savo unikalia architektūra, jos išorė gausiai išpuošta raižiniais, visas vidus ištapytas XVI amžiaus įspūdingomis freskomis.
Apžiūrėję cerkvę serpantinais nusileidžiame į Rioni upės slėnį, Ambrolauri miestą. Įsikuriame labai svetingų šeimininkų name.
Įsikūrę važiuojame į netoliese esančią Bugeuli gamyklą elitinių vynų degustacijai.

Mghvimevi vienuolynas Kacchis Sveti Šaori ežeras Nikorcminda soboro freskos

9 diena. Po pusryčių važiuojame į Cageri miestą, esantį kitame Gruzijos kalnų regione - Lečchumi. Pakeliui pravažiuojame įspūdingus Rioni ir Ladžnauri upių kanjonus, serpantinais kylame į Orbeli perėją, užlipame į šalia kelio stūksančius Orbeli pilies griuvėsius. Nuo perėjos atsiveria nuostabūs vaizdai į Cchenisckali upės slėnį, matosi įėjimą į tarpeklį, vedantį į Žemutinę Svanetiją, saugoję svanų gynybiniai bokštai (Muri pilis). Nuo perėjos nusileidžiame į Cchenisckali upės slėnį, į Cageri.
Iš Cageri vaizdingu keliu, einančiu Cchenisckali upės slėniu, pasiekiame Ckaltubo kurortą, kadaise vieną žymiausių Sovietų Sąjungos kurortų. Mieste yra keliolika įdomios stalininės architektūros sanatorijų ir kitų statinių, gražus, nors kiek apleistas parkas. Ckaltubo ilsėjosi žymūs žmonės: Egipto prezidentas Gamal Abdel Nasser (1968), Stalinas - (1931 ir 1951). Jam specialiai pastatė maudymosi kambarį Nr.6, vadinamą "Stalino kambariu", didžiausią ir komfortiškiausią.
Pravažiavę Ckaltubo važiuojame į nuostabų ir jaukų VII-X amžiaus Čkondid vienuolyną Martvili mieste. Kadaise čia buvo Čkondidi pagonybės religinis centras. Ant kalvos augo didžiulis ąžuolas (Čkoni). Jis buvo laikomas derlingumo, vaisingumo ir giminės stiprybės globėju, jį garbino vietiniai gyventojai, žyniai jam netgi aukodavo vaikus. Ąžuolo vietoje VII amžiuje pastatyta, X amžiuje atstatyta, Šv.Andriaus cerkvė. Cerkvės viduje išlikusios XIV, XVI ir XVII amžiaus freskos. Netoliese yra nedidelė X amžiaus Čikvani cerkvė, didelis bokštas pastatytas XI amžiuje ir vėlesnių laikų statybos varpinė.
Apžiūrėję vienuolyną, pro Kutaisį važiuojame į Gelati, kur ir nakvojame kaimo sodyboje.
Prieš vakarienę einame pažiūrėti prie pat esančio, į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą įtraukto, XII amžiaus Gelati vienuolyno, senovėje vieno iš svarbiausių Gruzijos kultūrinių ir religinių centrų. Pagrindinis vienuolyno pastatas - Dievo Motinos Gimimo cerkvė pabaigta statyti 1130 metais. Cerkvės vidus ištapytas XII-XVI amžių freskomis. Netoliese stovi mažesnės Šv.Nikolozi ir Šv.Giorgi cerkvės pastatytos apie 1200 metus. Be jų, vienuolyne yra varpinė, valgyklos pastatas, atkasto vyno rūsio liekanos ir dar keletas pastatų. Ne mažiau įdomūs - vartai. Po jais, pagal paskutinį jo norą, palaidotas karalius Davidas Statytojas.

Ladžnauri kanjonas Nuo Orbeli perėjos Martvili vienuolynas Gelati vienuolynas
Ladžnauri upės kanjonas Nuo Orbeli perėjos Martvili vienuolynas Gelati vienuolynas

10 diena. Po pusryčių važiuojame į Megreliją pažiūrėti vieno seniausių Kolchidos istorinių paminklų - miesto-tvirtovės Nokalakevi (Archaeopolis). Miestas-tvirtovė pastatytas III-VII amžiuje, Kolchidą valdant Bizantijos imperijai, gali būti buvo ir Kolchidos sostine. Buvusio miesto teritorijoje yra Egrisi karalių IV amžiaus pilies ir V amžiaus bazilikos griuvėsiai. Ten pat yra VI amžiaus Karalių rūmų, Koškiani vartų, 2 pirčių ir kitų pastatų liekanos. Didžiausią įspūdį palieka tvirtovės sienos ir slaptas tunelis vedantis prie Techuri upės. Taip pat verta aplankyti nedidelį, bet labai įdomų, istorinio komplekso muziejų.
Iš Nokalakevi važiuojame žiūrėti ilgiausios (bendras olos tunelių ilgis - apie 22 km) Gruzijoje Prometėjo (Kumistavi) olos, Imeretijos gamtos paminklo. Oloje didelė drėgmė, joje teka keletas požeminių upių, yra požeminių ežerėlių su unikalia fauna. Salėse - įspūdingi stalaktitai ir stalagmitai, jos įspūdingai apšviestos, tyliai groja gerai parinkta muzika. Oloje gyvena keleto rūšių šikšnosparniai. Juos galima pamatyti ekskursijos metu, nors šikšnosparniai stengiasi laikytis aukščiau, toliau nuo žmonių. Maršruto ilgis oloje - 1,5 km.
Apsilankę oloje važiuojame į Sataplia draustinį. Draustinyje išliko unikalios suakmenėjusios dinozaurų pėdos, reliktiniai Kolchidos buksmedžio miškai, yra įspūdinga apžvalgos aikštelė, nuo kurios, sakoma, kartais matosi net Juodoji jūra.
Iš Sataplia pro Kutaisį (galima aplankyti turgų, nusipirkti suvenyrų, prieskonių etc.) važiuojame į Gelati. Nakvynė Gelati, iškilminga vakarienė.

Nokalakevi tvirtovė Prometėjo oloje Prometėjo oloje Sataplia
Nokalakevi tvirtovė Prometėjo oloje Prometėjo ola Sataplia. Apžvalgos aikštelė

11 diena. Po ankstyvų pusryčių važiuojame į aerouostą (apie 31 km). Skrydis Kutaisi-Vilnius (11:05-13:45).

2018/05/06-2018/05/16    520 EUR
2018/06/03-2018/06/13    520 EUR
2018/07/01-2018/07/11    520 EUR
2018/07/29-2018/08/08    520 EUR
2018/09/02-2018/09/12    520 EUR

Į kelionės kainą įskaičiuota: visi vietiniai pervažiavimai; visos kelionės grafike paminėtos nakvynės; maitinimas kelionės metu (pusryčiai ir vakarienės, išskyrus dvejas vakarienes ir dvejus pusryčius Tbilisyje).

Į kelionės kainą neįskaičiuota: tarptautiniai skrydžiai: Vilnius-Kutaisis, Kutaisis-Vilnius ; papildomi skrydžio asmeninio bagažo mokesčiai; sveikatos draudimas; suvenyrai; alkoholiniai gėrimai; arbatpinigiai, ekskursijų į mokamus objektus mokesčiai.

Dėl kelionės kreiptis: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. arba tel. +370 679 10399